כיבוי אש – מערך הדוברות במחוזות הופסק

0
135
לוחם אש. צילום דוברות כיבוי אש נתניה

ביום שלישי השבוע פרסם מערך דוברות כיבוי אש, מחוז מרכז, הודעה על הפסקת עבודת הדוברים, שבעקבותיו לא יצאו הודעות לתקשורת ומשם לציבור. הסיבה – ארבע שנים מבקשים הדוברים העובדים בהתנדבות, תגמול לעבודתם זו, אשר מהווה תוספת לעבודתם כלוחמי אש. כמו כן מבקשים הדוברים להסדיר תקן לדוברים כפי שזה נעשה בגופים רבים, בהם גופי הביטחון וההצלה.

מההודעה עולה, כי "ברשות הארצית לכבאות והצלה אין ולו דובר מחוזי או תחנתי אחד בתקן. כל עבודת הדוברות וההסברה נעשית בהתנדבות ו/או נוסף על שלל תפקידיו של לוחם האש, קצין המטה וכדומה. הליך זה נמשך למן כינון הרשות לפני למעלה מארבע שנים וחרף הבטחות חוזרות ונשנות להסדרת מעמדם של דוברי הכבאות. לכן, בהנחיית ארגון הכבאים הארצי, לא ינתנו שרותי דוברות עד לפתרון סוגיה זו".

בהמשך נמסר בהודעה, כי "כולנו תקוה שיימצא פתרון טוב בהקדם האפשרי וזאת על מנת שנשוב ונמשיך לתת באמצעותכם לציבור את המידע המהיר האמין והמקצועי לו הוא זכאי".

גורם בכיר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי כבר ארבע שנים, מאז כינון הרשות מתנהל סוג של מו"מ לתקנים ולתגמול הדוברים ולמרות שהובטח מספר פעמים, כי הדוברים יתוגמלו וכי יהיה תקן לדוברות, זה לא קרה: "צריך לזכור שהדוברים עושים את עבודת הדוברות במקביל לעבודה שלהם כלוחמי אש. לא פעם דובר עסוק בהצלחת חיים ורק אחר כך הוא יכול להוציא הודעת דוברות. נציבות הכבאות חייבת להבין, כי בעידן של היום, כשלוחמי האש מתמודדים לא פעם עם דליקות ענק, שמסכנות חיים, האינפורמציה שמועברת יכולה להציל חיים".

הגורם הוסיף, כי הדליקות שפרצו כמעט במקביל ברחבי הארץ בחודש נובמבר האחרון, מדגישות את חשיבות מערך הדוברות, אשר העביר הודעות לציבור באמצעות התקשורת. לדבריו במשטרה יש עשרות דוברים במחוזות ובמרחבים ואין סיבה שהתקנים בעניין זה לא יוסדרו במערך הכבאות וההצלה, שלא נופל בעבודתו מעבודת המשטרה.

בנוסף הודיע ארגון הכבאים, כי מעתה לא ימלאו הכבאים תפקידים שאינם מתוגמלים בעבורם. המשמעות – ביטול תפקידים ובהם, בנוסף לדוברות מחוזות, ממונים על חומרים מסוכנים, מפקדים לחילוץ והצלה, ממונים אסבסט וממונה מתנדבים.

נציב הכבאות וההצלה, רב טפסר, דדי שמחי, התייחס להפסקת פעילותם של דוברי מערך הכבאות ומסר, כי "אני מייחס חשיבות רבה לעבודת הדוברים ולראייה פעילותם במהלך גל השריפות בחודש נובמבר אשתקד. הועלו דרישות לתגמול על עבודת הדוברות והנושא נמצא בבחינה ובמו"מ. צר לי שפעילות הדוברות הופסקה טרם מיצוי המשא ומתן. בטוחני כי לוחמי האש ממשיכים בעבודתם המסורה למען אזרחי ישראל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן