כל ההבדלים בין מלגזות חשמליות למלגזות עם מנועים כבדים

0
123

המלגזות מאפשרות הזזה של מטענים כבדים, שאין באפשרותו של האדם לסחוב. כך מלגזה יכולה לשנע כמות של מטענים במשקל כבד מאוד, ולהעבירם במהירות, בקלות וביעילות ממקום למקום. ישנם סוגים שונים של מלגזות המתייחסות למנועים עליהם הן עובדות, בחברת שינוע מלגזות אתם מוזמנים להתייעץ עם אנשי המקצוע שיעזרו לכם לבחור את המלגזה המתאימה לכם ולצרכי החברה שלכם. ישנן מלגזות חשמליות, מלגזות בנזין, מלגזות דיזל ומלגזות הפועלות על גז טבעי (גפ"מ). לכל אחד מסוגי המלגזות ישנם שימושים שונים, והם מותאמים לצרכים שונים.

 

מלגזות חשמליות – יתרונות בולטים
מלגזות חשמליות הן נפוצות במיוחד, כשהיתרון המכריע עבורן, הוא עצם היותן המלגזות היחידות המותאמות לעבודה בתוך מתחמים סגורים. מטעמי בטיחות אין משתמשים במנועי גז, דיזל או בנזין בתוך מתחמים סגורים, אלא רק במתחמים פתוחים. המלגזה החשמלית היא מלגזה שקטה, היא נעה יחסית בקלות ומתמרנת בקלות במעברים צרים המאפיינים מתחמים סגורים, והיא אינה פולטת חומרים רעילים. החיסרון של מלגזה חשמלית הוא פרק הזמן הרצוף בו היא מסוגלת לעבוד. אמנם המלגזה מיועדת לעבוד זמן ממושך לאחר טעינה, אך עדין אינה מספקת רציפות כגון מנוע דיזל למשל. כמו כן, יש לזכור כי מנוע חשמלי הינו חלש יותר ממנוע בנזין או דיזל, והוא מיועד לעומסים נמוכים יותר מהמנועים האחרים. בעוד שמנוע דיזל מסוגל להרים מטענים במשקל של עד 24 טון, מלגזה חשמלית מסוגלת להרים עד 3.5 טון. לכן חשוב להתאים את המלגזה לצורכי העסק, ולבדוק מתי משתלם לרכוש מלגזות חשמליות ומתי עדיף לפנות דווקא למלגזות בעלות מנועים כבדים יותר.

 

הפעלת מלגזה
מאחר ומדובר בכלי רכב לכל דבר, כדי לנהוג במלגזה חשמלית המפעיל זקוק לרישיון בתוקף, כמו בכל סוג מלגזה אחר. בשונה מכלי רכב אחרים, כאן נדרשת זהירות מירבית, כיוון שמטען המועמס על מלגזה יכול בקלות להסתיר את שדה הראייה למפעיל, וכן יש צורך ביכולת תמרון בתוך מעברים צרים, פניות חדות וכו'. אם החלטתם לרכוש מלגזה חשמלית או מלגזה ממנוע כבד יותר, היכנסו עוד היום אל שינוע ציוד לוגיסטי ותתרשמו ממגוון המלגזות המגיעות ממיטב היצרנים.