כפר יונה – תחושת ביטחון נמוכה בציבור

0
402
שוטר נתניה
צילום אילוסטרציה - נתניה און ליין

בעקבות המקרה הטרגי שאירע ביישוב חלמיש ובעקבות ריבוי מקרי הפריצות ביישובי עמק חפר, טוענים תושבים בכפר יונה כי גם אצלם, ביישוב שהפך לעיר, תחושת הביטחון האישי בשפל – ולמרות עמדות האבטחה בכניסה ליישוב, בפועל, כפריונה פרוצה ואין כל בעיה לפורצים ולגנבים להיכנס אליה.

באחד הלילות חזרה תושבת כפר יונה עם בן זוגה ברכבם. בכניסה לכפר יונה ענה בן זוגה לשאלת השומר בשפה הערבית. לטענתה, השומר צחק, פתח את השער ונתן להם להיכנס. דוגמא זו, כך לטענת מספר תושבים, "היא דוגמא מובהקת לשמירה המבוצעת בפועל".

"כאשר מדברים על השומרים בכפר יונה… גם זו בדיחה. הרי במקרה הטוב הם מסתכלים על הנכנסים. והגנבים? נכנסים מהשדות ויוצאים כמו מלכים (עם הרכבים והרכוש שלנו) מהיציאות הראשיות – שם אף אחד לא מסתכל על כלום ושום דבר אף פעם. מספיק שהיו מצלמות (ביציאה!) אשר מצלמות תווי פנים כתנאי לפתיחת השער… כבר הייתה הרבה יותר הרתעה", כתב באחד הפורומים המקומיים תושב אחר.

לדברי חבר מועצת העיר, אבישי ברעם, לשומרים אין סמכות חוקית לבצע פעולות שלשמן הם שם – בוודאי שאין להם סמכות לעצור רכב או לבצע חיפוש בו. לדבריו, השומרים נמצאים שם למראית עין ואולי להרתעה. למרות זאת, השמירה לא מונעת כניסת גנבים ובוודאי שלא חמושים למיניהם. עוד לדבריו, טענות התושבים כלפי עיריית כפר יונה אינן במקום שכן מי שאחראי על הביטחון הם המשטרה ומג"ב ולא הרשוות המקומיות.

מעיריית כפר יונה נמסר בתגובה, כי "פעילות אבטחת היישוב מבוצעת, בהתאם, לתוכנית אבטחה, הממומנת על-ידי אגרת השמירה. האבטחה מבוצעת על-ידי חברת אבטחה שהעירייה שכרה את שירותיה ואשר מבוקרת על-ידי מחלקת הביטחון בעיר. בימים אלה, בשל צפי גידול של היישוב, מתבצעת חשיבה מחודשת לגבי תפיסת הביטחון בעיר, באמצעות חברה מקצועית, שהעירייה רכשה את שירותיה. החשיבה כוללת, בין היתר, את עלויות האבטחה בכניסות השונות של העיר, הפעלת הסיירים והפעלת אמצעי בטחון נוספים. כמו כן, אנו פועלים מול המשרד לביטחון פנים, על הקמת שיטור עירוני, אשר תביא למהפכה בתחום הביטחון בעיר ותשפר משמעותית את הטיפול והאכיפה בעברות פשיעה ועברות איכות הסביבה ותעניק ביטחון אישי מיטבי לכלל התושבים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן