כשלים מהותיים הביאו לביטול אשמת נהיגה בשכרות

3
92

עקב כך תוקן כתב האישום והצעיר, שהיה נהג חדש, נדון לחודש פסילת רישיון ולא יאלץ לעבור תיאוריה

——-

בית המשפט לתעבורה באשדוד אימץ הסדר טיעון לפיו תיק של נהיגה בשכרות יתוקן לעבירה של נהיגה בהעדר שליטה ובכך הנהג החדש לא יעשה טסט ותאוריה ויוכל לשוב לנהוג מיד.

הנהג , תושב נתניה (25) היה "נהג חדש" בזמן שנתפס בחשד לנהיגה בשכרות לפני כחצי שנה באזור אשדוד. הוא הואשם בנהיגה בשכרות, כאשר בדגימת אוויר שנמדדה במכשיר הינשוף נמצא ריכוז אלכוהול של 330 מיקרוגרם.

פרקליטתו, עו"ד מירב חסן, הגיעה להסדר טיעון עם התביעה המשטרתית באשדוד, לפיו כתב האישום יתוקן לעבירה בניגוד לתקנה 26(4) נהיגה בהעדר שליטה וזאת במקום הסעיף המקורי של נהיגה בשכרות. הסדר הטיעון הושג לאחר שעו"ד חסן, המתמחה בתחום התעבורה, הציגה כשלים מהותיים בתיק כך שגם התביעה המשטרתית חזרה בה מכתב אישום בנהיגה בשכרות.

בית המשפט לתעבורה באשדוד אימץ את הסדר הטיעון וקבע בהחלטתו על פסילה על תנאי לחודש ימים למשך שנה וקנס בסך 500 ש"ח וכן חודש פסילה בניכוי הפסילה המנהלית. בעקבות גזר הדין יכול הצעיר לשוב לנהוג מיד, שכן היה בפסילה מינהלית בת חודש ימים עוד בטרם הוגש כתב האישום.

עו"ד חסן מסרה לנתניה און ליין – ksn, כי ראוי לציין שהחוק קובע כי העובר על עבירה של נהיגה בשכרות דינו מינימום שנתיים פסילה – מה שמחייב נהגים רבים לעשות טסט ותאוריה מחדש. עבירה של נהיגה בשכרות אצל נהג חדש מוגדרת כעבירה חמורה מאוד, ולפיכך רישיונו לא יחודש וניתן יהיה לחייבו בבדיקות ובחינות חוזרות כתנאי לחידושו (טסט ותאוריה), וזאת ללא קשר לעונש על נהיגה בשכרות שהוא פסילת רישיון הנהיגה למינימום של שנתיים. יודגש, כי תיקון כתב האישום לעבירה של נהיגה בהעדר שליטה מנעה מהנהג לעשות טסט ותאוריה מחדש".

 

3 תגובות

  1. חבל מאוד שפעם אחר פעם מצליחים עורכי הדין להוכיח כשלים מהותיים בדרך תפקוד המשטרה. אולי רצוי להעביר את השוטרים קורס רענון בנהלים ובדרכי עבודתם

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן