לאסור רכיבה באופניים חשמליים ללא רישיון

0
143
צילום fotolia

התאונה המחרידה בה נהרג עידן צחייק ז"ל בן ה-15 מנתניה, ביום שישי האחרון מפגיעת רכב, בעת שרכב על אופניים חשמליים, העלה שוב את השיח הציבורי לרכיבת בני נוער על אופניים חשמליים והסכנות הכרוכות בזה.

בקול קורא שפרסם ועד ההורים העירוני בנתניה, בראשות סמדר סגל, קראו חברי הוועד לאסור את הרכיבה על אופניים חשמליים ללא רישיון נהיגה בתוקף. בקול הקורא נמסר, כי "האופניים החשמליים הינם כלי רכב לכל דבר. הילדים/הנוער הצעיר אינו בקיא בחוקי התנועה ואינו ער למסוכנות שבכביש. לפיכך אנו רואים לנכון לזעוק את זעקת המשפחות ומבקשים למנוע את האסון הבא, טרם תפעל הבירוקטיה לחקיקה בהתאם. בואו נהיה פורצי הדרך ולא נמתין לנבחרי הציבור. בואו נחליט, כי אין רשות חוקית/מוסרית לילדים/נערים לרכב על אופניים חשמליים בטרם עברו הגשרה תיאורטית ומעשית מתאימה.

בתוך כך פרסם השבוע המשרד לבטחון פנים הודעה, כי השר גלעד ארדן אישר את תוכנית הכשרת הפקחים העירוניים לאכיפת עבירות תעבורה של רוכבי אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי ועוד.

בהודעה נמסר בנוסף, כי השבוע נכנס לתוקף החוק שיזם השר ארדן – פקחים עירוניים יאכפו עבירות תעבורה של רוכבי אופניים חשמלים, קורקינטים חשמליים ועוד. על פי התקנות שאישרה הכנסת, נקבע כי ניתן יהיה לרכב על אופניים חשמליים רק מגיל 16, על שבילי אופניים מסומנים וכבישים.

עוד נמסר מהמשרד לבטחון פנים, כי "החוק החדש שנכנס לתוקף השבוע, נועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על המדרכות, לשם הגנה על הולכי הרגל. במסגרת החוק, פקחים יוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות ע"י רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל. חלק מהסמכויות החדשות שיוענקו לפקח עירוני שיוסמך: להורות על מגוון פעולות מניעה – החל מהפסקת העבירה ואף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע".

יישום הנוהל ייעשה בהדרגה – בחודשיים הראשונים תפעל הרשות המקומית ליידע את הציבור בדבר תחילת החוק ואכיפתו. החל מהחודש השלישי תתבצע האכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד; רק החל מהחודש הרביעי ייאכף הנוהל במלואו.

בנתניה כאמור לא מסתפקים רק באכיפה וברישום דוחות. מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי צריך לפעול להקמת שבילי אופניים, אכיפה והסדרה של הריגולציה. לדבריו אין הכשרה, אין אכיפה, אין מבחן מינימלי להכרת התמרורים. "צריך לעודד רכיבה על אופניים אבל לתת כלים, למשל לוחית זיהוי וביטוח. את כל אלה צריך לבחון אותם בראיה רחבה. צריך למצוא פתרונות להעלות שאלות ולהעלות את זה לשיח הציבורי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן