ל"ג בעומר: מרשמלו – הגרסא הביתית

9
415
צילום fotolia

כילד תמיד סיקרן אותי לדעת כיצד מכינים את המרשמלו שצולים על האש במדורה. היום אני יודע, וכעת גם אתם תדעו את המתכון להכנת מרשמלו ביתי.

בואו נשים את הדברים על השולחן, להכין מרשמלו בבית זה כיף, פשוט וזול להכנה. זאת גם דרך מעולה להעסיק את הילדים בהכנות למדורת ל"ג בעומר למשל, ולהפוך את הבית שלכם למעבדה לייצור עננים מתוקים בשלל צבעים .

אני מבטיח לכם, שאחרי שתכינו פעם אחת מרשמלו ביתי, לא תוכלו לחזור ולקנות מרשמלו תעשייתי. המרשמלו הביתי אוורירי, רך ונגיסה בו מזכירה נגיסה בענן…

המרשמלו שלכם יהיו משופדים על מדורת ל"ג בעומר או צפים ונמסים בשוקו חם. בכל מצב, התוצאה טובה בהרבה מהמוצר התעשייתי. מתכון למרשמלו ביתי בטעמים שאתם אוהבים תלוי מאוד בבחירת מחית הפרי שתצרפו לתערובת. תות, פטל, אוכמניות, פסיפלורה, אננס. אם תשימו לב, אין צבע מאכל במתכון .אז לפני שאתם משפדים עוד מרשמלו משקית, נסו את המתכון הבא. תסמכו עלי שתודו לי .

מרשמלו ביתי בטעמי פירות:

מרכיבים :

(החומרים מיועדים להכנת כ-30 מרשמלו. תכפילו כמויות אם תרצו יותר)

70 גרם מחית פרי

150 גרם סוכר

50 גרם סוכר נוזלי (אני קונה ב- mr cake, אבל יש בכל חנות למוצרי אפיה)

70 גרם סוכר נוזלי (בכוונה הפרדתי בכמויות)

15 גרם ג'לטין + 50 גרם מים

70 גרם סוכר נוזלי

כף קורנפלור

ההכנה:

ממיסים ג'לטין במים קרים. שמים את 70 גרם הסוכר האינוורטי במיקסר.
בסיר על אש גבוהה שמים מחית פרי (איזה שרוצים), סוכר רגיל ו-50 גרם סוכר נוזלי ומערבבים עד שנוצר סירופ סמיך.
כשהסירופ מגיע לרתיחה (110 מעלות שמודדים באמצעות מדחום) שופכים אותו למיקסר עם הסוכר הנוזלי ומקציפים במהירות בינונית. מוסיפים את הג'לטין וממשיכים בהקצפה למשך 20-25 דקות . המסה אמורה להתקרר תוך כדי ערבוב.

לוקחים מסגרת מתכת בגודל 20X20 משמנים אותה במעט חמאה או מרגרינה ומניחים אותה על נייר אפייה משומן גם-כן בחמאה או מרגרינה. יוצקים את תערובת המרשמלו ומיישרים בעזרת פלטה. מניחים להתייצבות כ-5-6 שעות או ללילה.

לפני החיתוך מפדרים בקורנפלור את ריבוע המרשמלו או בסוכר על מנת שלא יידבק למשטח העבודה. תכינו לכם קערית עם מים חמים כדי לנקות את הסכין מדי פעם, כיוון שהמרשמלו מאוד דביק. תחתכו לקוביות בגודל הרצוי ותפזרו שוב קורנפלור על המרשמלו החתוך. מה שנשאר זה להוציא את השאריות, לשים במגש לאירוח, בצנצנת או להכין שיפודים למדורה .אני הולך על המרשמלו הצהוב…ואתם?

9 תגובות

  1. אני לא יודעת איזה ג'לטין קונים ואיך מתעסקים עם זה. בדרך כלל יש לזה טעם לוואי. אתה יכול לרשום מדריך קצר לשימוש בדבר הזה שנקרא ג'לטין? וחוצמזה יש איזה כפתור שמאפשר מעקב אחי הבלוג שלך?

  2. גבריאלה היי, במידה והדפדפן שלך הוא גוגל כרום, את יכולה באתר זה ללחוץ על בלוגים ודעות, אז ללחוץ על "הבלוג של סער אהרוני". בשורת החיפוש בגוגל כרום בעברית, מופיע סימן כוכב. לחיצה עליו יפתח לך חלון של סימניות וקבוצות. סימון באחד מהם ייאפשר לך להצמיד אייקון – כך שתצרי קשר ישיר ובכלפעם שתרצי, תוכלי להיכנס ישירות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן