למעלה מ-6000 פניות התקבלו בשירות יעוץ לאזרח

0
89
מתנדבי שי"ל נתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

למעלה מ- 6,000 פניות התקבלו במהלך השנה בשירות ייעוץ לאזרח – שי"ל. כך עולה מסיכום שנתי שערכו מחלקת התנדבות ושי"ל, במנהל הרווחה והשירותים החברתיים.

תחומי הייעוץ בשי"ל רבים ומגוונים. בין הנושאים בהם מייעצים בשי"ל – עליה וקליטה, צרכנות, ביטוחים ופנסיות, הוצאה לפועל, יחסי עבודה, עניינים אישיים, דיני משפחה, ניצולי שואה ועוד.

משרדי שי"ל פועלים בנתניה מזה כ- 30 שנה ומגיעים אליהם תושבים מכל שכבות האוכלוסייה, הגיל והמגדר: נשים, גברים, ילדים, בני נוער, בוגרים, קשישים, עולים ועוד.

מנהלת מחלקת ההתנדבות, אתי יוזף, מסרה, כי "מאז קום המדינה אושרו חוקים וכללים רבים המגדירים את זכויות האזרח ואת חובותיו. לחוקים אלה יש סידרה של תקנות ונהלים המפרטים את כל אפשרויות המיצוי של הזכויות המגיעות לכל תושב ותושב, מאז הלידה ועד הפטירה, כאשר הזכויות מקיפות אוכלוסיות שונות ושירותים שונים ניתנים על ידי צוות מתנדבים מנוסה העושה ככל האפשר על מנת לסייע לתושב".

נמסר, כי מתנדבי שי"ל משתתפים באופן קבוע בהשתלמויות והדרכות שמטרתן הקניית ידע וכלים ע"מ להעניק שירות נכון ומקצועי. לאחרונה הצטרפו למערך מתנדבי שי"ל ארבעה מתנדבים חדשים שעברו הכשרה מתאימה. במהלך החודש האחרון ארגנה מחלקת ההתנדבות שני ימי עיון מקיפים ומקצועיים למתנדבים בנושאי הוצאה לפועל, זכויות ניצולי שואה ואזרח ותיק.

עוד נמסר, כי בין המתנדבים דוברי שפות: רוסית, צרפתית, אמהרית וגרמנית. הפעילות מתבצעת במרכז עירוני ברחוב תל-חי 8 וכן בשכונת נאות הרצל. השירות ניתן ללא תשלום.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן