לניאדו – לא היה עיקול על חשבונות בית החולים

0
214
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

השבוע נפוצו ידיעות, כי רשות המיסים עיקלה פעם נוספת את חשבונות הבנק של בית חולים לניאדו בנתניה, זאת בשל חוב מצטבר של כ-40 מיליון שקלים.

נמסר, כי העיקול בוצע, כיוון שבית החולים לא העביר לרשות המיסים את ניכויי המס משכר העובדים שלו וכי תוכנית ההבראה שהחלה בחודש יוני שנה שעברה לא הביאה לייצוב מצבו הכלכלי של בית החולים העומד על גירעון של כ-260 מיליון שקלים.

כזכור בחודש אוקטובר האחרון עיקלה רשות המיסים את חשבון הבנק של בית החולים, אשר נקלע לקשיים כלכליים וגרעונות כבדים. הרשות המיסים התנו אז את הסרת העיקול בכך שבית החולים יחדל להשתמש בניכויי המס של העובדים לצרכים אחרים.

בעקבות העיקול התערב שר הבריאות, ליצמן במשבר ומשרד הבריאות מסר, כי הוא פועל למציאת פתרון למשבר. מאז שוחררו העיקולים, אולם השבוע נפוצו שוב הידיעות על עיקולים מאותה סיבה בה בוצעו העיקולים הקודמים.

בבית חולים לניאדו הכחישו וטענו, כי חשבונות הבנק של בית החולים לא עוקלו: "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ורשות המיסים. אין ולא היה עיקול על חשבונות לניאדו".

ממשרד הבריאות נמסר, כי "משרדי הבריאות והאוצר מלווים ומפקחים במהלך השנה האחרונה על בית החולים לניאדו. מהבדיקות שבוצעו עולה, כי בית החולים מתנהל במחסור אקוטי במשאבים ובתקינת כח אדם חסרה הנובעים בין היתר מהרגולציה הכלכלית במערך האשפוז, חיסרון לקוטן של בית החולים והמחסור הכלכלי במערכת הבריאות. המשרד מצוי בקשר רציף עם משרד האוצר והחשבת המלווה במטרה לייצר פיתרון בר קיימא לבית החולים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן