לניאדו: מחקר פורץ דרך למחלת הרגל האיסכמית

דוקטור מרק ניבן, מנהל מחלקת אנדוקרינולוגיה וסכרת בלניאדו הציג את המחקר על מחלת הרגל האיסכמית הפוגעת בעיקר בחולי סוכרת ומעשנים

0
280
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

מחלת הרגל האיסכמית נוצרת במיוחד אצל חולי סוכרת ומעשנים, והיא יכולה לגרום לנמק בכף הרגל של החולים. כלי הדם הקטנים המובילים את הדם לחלקי כף הרגל מתקשים לבצע את תפקידם בעקבות המחלה וכתוצאה מכך נגרם נמק שעלול להוביל לקטיעת כף הרגל, קטיעה של השוק כולה ואף יכולה במצבים חמורים לגרום למוות.

חברת ביוג'נסל הפועלת מבי"ח לניאדו פיתחה טכנולוגיה בה מוזרקים תאי אב לשריר הרגל של החולים, תאי האב הללו מצליחים לייצר כלי דם חדשים שעוקפים את כלי הדם הסובלים מהמחלה.

צוות המעבדה ביחד עם הצוות הרפואי בהנהלתו של ד"ר מרק ניבן , מנהל המחלקה לסכרת ואנדוקרינולוגיה השלימו ניסוי 'ראשון באדם' בו הוזרקו תאי אב מהחולה עצמו לשריר הרגל של החולים על מנת לאפשר לתאי האב הללו לייצר כלי דם חדשים שיעקפו את כלי הדם הסובלים מהמחלה.

הטיפול ניתן לאחר לקיחת מנת דם בבדיקת דם פשוטה. הדם עובר תהליך במעבדת המחקר. אז מזריקים את הדם בחזרה לתוך שריר הרגל. הפעם שהוא מכיל תאי אב, תאים שמייצרים כלי דם חדשים.

פריצת הדרך המשמעותית במחקר הוצגה בכנס הבינ"ל של האגודה האירופאית לסכרת. ההרצאה הציגה את תוצאות המחקר על חמישה חולים אנושים. קדם לכך מחקר על בעלי חיים.

מחלת הרגל האיסכמית הינה מחלה ממנה סובלים מליוני בני אדם ברחבי העולם.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי תוצאות המחקר נראות מעודדות מאד. כל החולים שטופלו בתאי האב לא נזקקו לקטיעה בתקופת המחקר. "יתרה מזו, אחד החולים שהגיע ללא סיכוי מאחד מבתי החולים הגדולים בארץ, ולא הצליח לצעוד יותר ממטרים ספורים, הצליח ללכת ואפילו לרקוד".

מחלת הרגל האיסכמית הינה מחלה ממנה סובלים מליוני בני אדם ברחבי העולם. פוטנציאל המטופלים שיזדקקו לטיפול הינו משמעותי. השלב הבא במחקר יכלול 25 מטופלים ממגוון פרופילים. זאת במסגרת ניסוי מבוקר פלסבו על מנת לוודא את המשך פיתוח הטיפול בצורה מיטבית.

ד"ר מרק ניבן מסר, כי "אני נרגש לקראת השלב הבא במחקר. אני מאמין כי אנו מציגים פריצת דרך".

ד"ר יעל פורת, יזמית ומנכלית ביוג'נסל מסרה: "אנו עובדים כבר מספר שנים על פיתוח הטיפול הזה. עברנו כבר מספר שלבים במחקר. אנחנו עומדים בפני שלב מכריע. אני גאה להיות חלק מהצוות שמביא את הבשורה הזו למטופלים".

נדב חן, מנכ"ל לניאדו הוסיף ומסר, כי "המחקר והפיתוח בלניאדו הם חלק מהותי מהעבודה הקלינית שלנו. אני מברך את הישגי צוות המחקר. אני מאמין כי מדובר בפריצת דרך משמעותית שתביא בשורה למליונים ברחבי העולם".

ד"ר מרק ניבן, מנהל היחידת לסוכרת בבית חולים לניאדו. צילום דוברות בית חולים לניאדו
ד"ר מרק ניבן, מנהל היחידת לסוכרת בבית חולים לניאדו. צילום דוברות בית חולים לניאדו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן