מאות חתמו על התנגדות לבניית שכונת מגדלים בצפון נתניה

4
219
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

כ-500 מתושבי צפון נתניה, מושב אביחיל והיישוב חבצלת השרון הגישו בשבוע שעבר התנגדות לתכנית הותמ"ל להקמת מגדלי מגורים בשכונת עין התכלת. על פי התכנית תוקם במקום שכונת מגורים שתשתרע על שטח של 81 דונמים ותכלול למעלה מאלף יחידות דיור בבנייה רוויה.

בהתנגדות נכתב, כי מושב אביחיל הממוקם משטח ממזרח לשטח המיועד לתכנית, הוא אזור בעל אופי כפרי, חקלאי קהילתי, עם מורשת ציונית היסטורית ייחודית וכן במקום שטחים ערכיים בעלי רגישות סביבתית אקולוגית גבוהה ביותר. בשטח הצמוד לתכנית מצוי גן לאומי אביחיל, המהווה שמורת טבע והוא מהשרידים האחרונים של חוליות מישור החוף . בנוסף, התכנית מתבססת על ציר תוואי כביש "עוקף חבצלת".

לטענת המתנגדים בניית המגדלים תהפוך לאסון תחבורתי – בנוסף להרס פנינת הטבע היחידה שנשארה באזור. ד"ר נטע רימרמן-שדמה ודבורי רוסק לבטוב, ממטה המאבק למען צפון נתניה ועמק חפר, מסרו לעיתון השרון שלי, כי "הנקודות החשובות ביותר הן תוואי הכביש שאושר, אשר הולך להרוס את פנינת הטבע היחידה שנשארה באזור לרווחת תושבי צפון נתניה, אביחיל וחבצלת ואין צורך בכך. יש היום תוואי קיים שמשתמשים בו. כל התכנון מתעלם מהכלל, ללא ראיה כוללת. הדבר היחיד שמנחה הוא השתלטות על קו החוף בראיה נדלניסטית טהורה. הבניה תהפוך לאסון תחבורתי לא פתיר. גם כך היום אנחנו לא מסתדרים עם נפח התנועה הקיים. מה יהיה כשיתווספו עוד כ-20 אלף תושבים?".

עוד ציינו השתיים, כי "אין מצב לייצר במקום תשתיות, אשר יתנו מענה לתחבורה המטורפת שתהיה כאן. ברגע שיהיו שכונות לגובה, לא יהיה שום פתרון. השטח הזה לא ערוך לקבל כזו כמות של כלי רכב. יתרה מזאת, אין מקום כדי ליישם תשתיות. הולך להיות פה אסון תחבורתי בנוסף להשמדה של הצביון הכפרי".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לעיתונים נתניה און ליין וכן השרון שלי, כי "תכנית הותמ״ל 1010 היא תכנית עין התכלת שבשטח נתניה. התנגדות אביחיל הוצגה כבר מספר פעמים בדיונים קודמים. עיקר ההתנגדות כפי שהיא מנוסחת מתייחסת לכביש העובר במרכז השכונה שהוא חלק ממה שקרוי "כביש עוקף חבצלת" ומתוכנן לעבור מצפון לאביחיל ובתוך הגן הלאומי (שלא הוכרז מעולם). הנושא בוודאי יעלה שוב בדיון שיתקיים בוועדה הקרובה- במסגרתו נמסור גם את התייחסותנו".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

הוקם מטה מאבק בניסיון להגבלת גובה מגדלי מגורים בצפון נתניה

כפר יונה: המאבק נגד הקמת אלפי יח"ד ללא פתרונות תחבורתיים מחריף

נתניה ואבן יהודה לשר התחבורה: ללא כביש 561 לא נאפשר בנייה

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן