מאות ליוו את רב"ט אילן ינקילביץ בדרכו האחרונה

0
202
צוותי חילוץ והצלה במאגר המים בו טבע החייל אילן ינקילביץ'. צילום חוסן אלעוברה, תיעוד מבצעי מד"א

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, קרובי משפחה, חברים ומאות רבות מתושבי נתניה הגיעו ביום חמישי, בשעות אחר הצהריים, לבית העלמין הצבאי בנתניה, ללוות את רב"ט אילן ינקילביץ' בדרכו האחרונה. ראש העירייה, פיירברג-איכר, הניחה זר על קברו הטרי.

אילן, בן 19, חייל במודיעין, נפטר ביום רביעי לאחר שטבע במאגר מים בדרום הארץ. בשעות אחר הצהריים של יום רביעי הוזעקו כוחות הצלה רבים, בהם צוות מ-669, למאגר מים בדרום הארץ, הנמצא במועצה האזורית אשכול, סמוך לכיסופים, זאת בעקבות דיווח על חייל שנכנס להתרחץ במי המאגר, אולם לא יצא ממנו.

לוחם אש זיהה את אילן בתוך המים ובתוך דקות, הגיעו אליו צוללנים, אשר הוציאו אותו ממאגר המים. פראמדיקים ומתנדבים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אולם זמן מה לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו. שני חיילים שהתרחצו בסמוך חולצו ללא פגע.

חובש רפואת חירום כונן מד"א עומר ביטון שהגיע ראשון למקום, סיפר: "הייתי בעבודה כשקיבלתי דיווח באפליקצית מד"א על טביעה במאגר מים שסמוך אלי, הגעתי למקום ברכב עם הנעה קדמית וראיתי מספר צעירים נסערים מסביב למאגר מים. הם סיפרו לי שחבר שלהם נכנס פנימה לפני למעלה מחצי שעה וטרם יצא. תוך כדי שאנחנו מנסים לסרוק את המאגר, הגיעו למקום לוחמי אש שנכנסו למים עם ציוד יעודי לחילוצים ויחד עם כוח צבאי שגם כן הגיע למקום הם חילצו את הצעיר לגדת האגם כשהוא ללא רוח חיים ובתוך דקות נאלצנו לקבוע את מותו".

ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, מינה צוות מומחים בראשות מפקד יחידה באגף המודיעין, אלוף-משנה ת', לחקירת האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן