מדבירים את טוואי התהלוכה

0
325
טוואי התהלוכה - עמק חפר
טוואי התהלוכה, צילום באדיבות מועצת עמק חפר

בימים אלה החל איגוד ערים השרון הצפוני במבצע רחב היקף במסגרתו מבוצע באזורי פעילות האיגוד טיפול באלפי עצי אורן, זאת על מנת להדביר את זחל טוואי התהלוכה , המופיע על עצי האורן, לרוב בתקופת החורף.

על גבו של הזחל שערות המפרישות חומר צורב, שעלול לפגוע בבני אדם ובנוסף גורם נזק לאורנים. החומר, שמופרש ע"י טוואי התהלוכה, עלול לגרום לדלקות עור ודלקות קשות בעיניים, המלוות בגירוי חזק, דמעת ואף עלול להחמיר עד כדי אובדן זמני של כושר הראייה. במקרים מסוימים עלול החומר לגרום לתופעות אלרגיות קשות ולפגיעה במערכת הנשימה, עד הקאות וקושי בבליעה.

לעצי האורן גורם הזחל נזק המתבטא באובדן מחטים ובמידה שלא מתבצע טיפול חלקים מהעץ מאבדים את העלווה שלהם, עד כדי כרסום מוחלט בחלקו החיצוני של העץ.

יו"ר האיגוד, רפי קדוש, הנחה את אנשי האיגוד לבצע הזרקה של חומרי הדברה ידידותיים לסביבה ומאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה, לגזעים של עצי אורן הנמצאים בחצרות בתים, גני ילדים, בתי ספר, מוסדות ציבור, מתקני משחקים וחורשות. עוד מסר קדוש, כי האיגוד מקדיש זמן רב לפעילות מונעת לאיתור העצים הנגועים, לפני ביצוע הטיפול, וכן למעקב יום יומי אחרי תוצאות הטיפול.

מאיגוד ערים השרון הצפוני נמסר, כי במידה וההדברה לא תצליח בחלק מעצי האורן, יבצע האיגוד קטיף של קיני טוואי התהלוכה ע"י מנוף עם גוזם מיוחד שיגזום את הענפים הנגועים בזחל.

עוד נמסר, כי איגוד ערים שרון צפוני הוקם במטרה לשמור על רמה ניאותה של איכות הסביבה ואיכות החיים באזורי הנחלים ומאגרי המים הקיימים בתחום האיגוד. מדובר בהתארגנות אזורית של הרשויות הנמצאות בחלק הצפוני של אזור השרון והוא כולל כחצי מיליון נפש הנפרשים על שטח של כ – 400,000 דונם. הרשויות החברות באיגוד הן: נתניה, רעננה, עמק חפר, לב השרון, חוף השרון, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה, אבן יהודה, זמר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן