מדריכים את ילדי נתניה לחופש גדול בטוח

0
191
מדריכים לחופשה בטוחה. צילום ארכיון באדיבות עמותת אור ירוק

מיליון וחצי תלמידים יוצאים בימים אלו לחופשת הקיץ, רבים יבלו את החופשה ברחובות, בפארקים או יסעו עם המשפחה לטיולים. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בכל שנה נהרגים בממוצע בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט) 15 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע נפגעים בתאונות דרכים למעלה מ- 1,600 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחודשי החופש הגדול, מהם למעלה מ- 100 נפגעים באורח קשה.

כדי לשמור על התלמידים בטוחים בדרכים, יצאו עמותת אור ירוק ותכנית של"ח (שדה, לאום, חברה) במשרד החינוך, במבצע משותף לקראת החופש הגדול – כ- 4,000 מדריכי של"ח צעירים בגילאי 13-17, יתפרסו החל מיום שלישי הקרוב, בבתי הספר היסודיים בכדי לעסוק בפעילות הדרכה חווייתית בנושא בטיחות בדרכים שמגיעה לכ-200 אלף תלמידים.

בין בתי הספר הרבים אליהם יגיעו המדריכים הצעירים של של"ח, גם בתי הספר בנתניה. מעמותת אור ירוק נמסר, כי הפעילות המיוחדת, שתעסוק בתכנים של בטיחות וזהירות בדרכים, תמשך עד לימי הלימודים האחרונים של תלמידי בתי הספר ותתקיים בבתי ספר במרכז ובפריפריה, בקרב מגוון אוכלוסיות: יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, דרוזים, בדואים ועוד.

עוד נמסר, כי הפעילות תתמקד בשלושה נושאים עיקריים – הליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח, רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה וחגירות חגורות בטיחות בעת נסיעה בכלי הרכב.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "לא ניתן להתעלם מהנתונים הכואבים הללו, אבל הפתרון הוא לא להאשים רק את הנהג. אם המשטרה תגביר את הנראות שלה בחודשי הקיץ והמדינה תעניק חינוך לבטיחות בדרכים כבר מגיל הגן – ניתן יהיה להציל את חייהם של הילדים ובני הנוער".

דן אבידן, מנהל גף תכנים ומנהיגות צעירה באגף של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך, הוסיף: "אנו בשל"ח מאמינים כי החינוך לאחריות יחד עם הכרת הארץ ואהבת מולדת הם המפתח לטיפוח מנהיגות העתיד. המש"צים בחרו גם השנה לתרום מימי החופשה שלהם לצורך הכנת אחיהם הצעירים, תלמידי היסודי, להתנהגות בטוחה בחופשת הקיץ. אני בטוח כי העברת המסר לצעירים תשפיע גם על התנהגות הכביש של המש"צים ובני משפחותיהם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן