מורה לחיים/ יוני ג'ורנו

מהפכה בתחום החינוך מצאנו בממ"ד שפירא נתניה כאשר "המוח" מאחורי התכנית לא אחר מאשר המורה היוזם: מר איציק גווילי

0
113

מהפכה בתחום החינוך מצאנו בממ"ד שפירא נתניה כאשר "המוח" מאחורי התכנית לא אחר מאשר המורה היוזם: מר איציק גווילי.

מטרתה של היוזמה היא "להוריד" את הפיסיקה מ"מגדל השן" מגובה העיניים ולידיים של התלמידים. בשנתה השנייה עוסקת היוזמה בתופעת השמיעה, ומתמקדת בקשר שבין פיסיקה למוסיקה, תוך בניית מודלים של כלי נגינה. התלמידים רוכשים מיומנות של שאילת שאלות שונות, בונים סצנה המתארת במדויק את הבעיה עליהם הם עובדים, ורואים את הפתרון באופן מוחשי.

היוזמה, "שומעים את הפיסיקה", הינה יוזמת המשך ליוזמה רואים את הפיסיקה ומתקיימת בבית הספר שפירא בנתניה. מובילים אותה איציק גוילי, מורה לפיסיקה ועופר לוינגר, מורה למוסיקה. היוזמה נתמכת ע"י הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות וע"י עיריית נתניה, מתמקדת בבניית מודלים של כלי נגינה והבנת העקרונות העומדים מאחוריהם.

התלמידים הכינו עבודות חקר בנושא אופטיקה וגלים ובנו בקבוצות כלי נגינה חדשים על בסיס הידע הפיסיקלי והמוזיקלי שרכשו. חלק מהכלים נבנו בעזרת מדפסת תלת מימד.

צוות היוזמה גייס מומחים אורחים לעזר, כגון: רופא אא"ג, אמנים שמנגנים על כלי נגינה משונים, בונה גיטרות וביקור במוזאונים של מדע.

התלמידים למדו להיות קשובים וערים לסביבה ולהבין שהפיסיקה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. היוזמה הוכרה ל-2 יחידות בבגרות בפיסיקה של 5 יחידות.

במהלך תהליכי החקר והיישום, התגלו מבין התלמידים כישרונות מוסיקליים אשר הצטרפו לצוות המוסיקלי של ביה"ס. בעקבות היוזמה נוצר קשר עם תלמידים מקונסרבטוריום העירוני בניהולו של מר מוטי מרון, והופק קונצרט משותף. כמו כן, נוצר שיתוף פעולה עם מרכז טרמולו בניהולו של מר תומר יריב. התלמידים הכינו 2 קטעים מוסיקליים בהלחנה הקרובה לעולמם: "לו יהי" מאת נעמי שמר ו "ממעמקים".

הכלים החדשים שהוכנו הם: גיטרה חשמלית, גיטרה אקוסטית, כינור חשמלי- עימם יופיעו התלמידים, וכן חלילית, חליל פאן ומשרוקית.

ואני שואל, היכן היו מורים כאלו כאשר אני הייתי תלמיד תיכון בבית הספר שפירא ?. יישר כוח למר גוילי אשר זכה בלא מעט פרסים על פועלו, איש חינוך מבטן ולידה, מחנך שנותן ערך ומשמעות לשליחות החינוכית, מורה שמבין שאם "נצא מהקופסא" נגיע לתובנות והצלחות, הפרויקט של מר גוילי מעורר התעניינות רבה מצד כלי התקשורת ולא אחת זכה בית הספר להופיע על עמוד השער בידיעות אחרונות. בהצלחה וכן ירבו מחנכים ומורים בישראל כדוגמת איציק גוילי

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן