מחאת ההורים: הקייטנות הציבוריות בנתניה יקרות מדי

5
102

עשרות הורים הפגינו נגד מה שכינו "קייטנות הקנס" העירוניות וקראו לחברי מועצת העיר להתעורר; יותר ויותר קייטנות גן פרטיות מציגות מחירים נמוכים משמעותית; גורמים בעירייה מאשרים: נבחנת האפשרות לשינוי ארגוני והכנסת כלל השירותים לילדים ולנוער תחת קורת גג אחת.

 שבוע לאחר שעיתון נתניה און ליין חשף, כי בבדיקה השוואתית שביצע, בו נמדדו פרמטרים זהים, קיימים פערים משמעותיים במספר סעיפים בשיעור התשלומים אותם משלמים מפעילי קייטנות פרטיות אל מול מפעילי הקייטנות העירוניות – מה שמייקר משמעותית עלות הקייטנות העירוניות, אישרו גורמים בעיריית נתניה כי "כל ניסיון, כעת, לשנה זו, לבצע הנחה באמצעות קיצוץ פעילויות כדוגמת חוגים, כמעט בלתי-אפשרית – זאת בשל ריבוי הגורמים והעמותות הכפופות לעירייה ואשר מתפעלות באופן בלעדי את קייטנות גני הילדים. רק אם כלל הגורמים הפוליטיים, בהם ראש העירייה, חבר המועצה מחזיק תיק המתנ"סים וסגן ראש העירייה הממונה על העמותה לחב"פ, יתערבו ויבחנו יחד עם מנכ"ל העירייה, ניתן יהיה לשנות משהו כעת – כיוון שכל הורדה של שקל בעמותה אחת, תחייב הורדה בשקל של שאר העמותות כדי לשמור על מחיר אחיד". עם זאת, אישר גורם בכיר בעיריית נתניה, כי נשכרה חברת ייעוץ חיצונית שמטרתה בחינה מחודשת של כל המבנים הארגונים ומסקנותיה הראשוניות צפויות להתקבל בתוך כשלושה שבועות. המשמעות, כך נמסר לנתניה און ליין – ksn: "בחינה מקצועית מחודשת למבנה העירוני הקיים בו פעילויות הילדים והנוער נחלקות בין חמישה ארגונים ועמותות שונות (ארבעה מתנ"סים שכל אחד עצמאי והעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי) שאם תימצא הדרך לאחדם תחת קורת גג אחת, צפוי חיסכון משמעותי בהוצאות שיוביל בהכרח להוזלת השירותים לתושב בשנה הבאה – וגם לחלוקה שוויונית יותר".

בהפגנת מחאה שהתקיימה ביום שני האחרון, בה השתתפו עשרות מתושבי העיר, בלטו ראשי ועדי מרבית שכונות העיר וכן מרכז העיר. "מדובר במחאה של כלל תושבי העיר המשלמים מחיר אחיד. הטענה שלנו היא פשוטה: לא יכול להיות שקייטנות גן של מרכזים קהילתיים או מתנ"סים יגבו סכום גבוה מאוד, ובמקרים רבים גבוה ביחס לקייטנות פרטיות. השירות אמור להיות איכותי אך גם עממי ובסיסי. לצערנו, במקום למצוא הדרך ולצמצם ולקצץ ולתת קייטנת גן רזה יותר וזולה יותר, החליט מי שהחליט שההורים הם פרה נחלבת. אם קייטנות פרטיות מצליחות להוזיל מחיר, אנו מצפים שהעירוניות יתעשתו".

קייטנת גן עירונית לכל חודש יולי תעלה לילד הראשון 2280 שקלים. בקייטנת גן סיגליות בשכונת אגמים, בניהולה של עופרה מלכה, מציעים מתכונת עשירה יותר במחיר של 1800 שקלים. גם בליטל-ג'ים קריית השרון מציעים מתכונת קייטנת-גן עשירה במחיר של 1990 שקלים

מעיריית נתניה חזרו על התגובה משבוע שעבר, כי "מאחר וקייטנות גני הילדים, הן מטעם העירייה והן מטעם המתנ"סים, מספקות מענה איכותי, מקצועי ונרחב בהתאם לתקנים המחמירים ביותר (הכולל בין השאר חוגים בכל יום ותכנים עשירים וכן  שתי יציאות מחוץ לקייטנה) זהו התעריף המינימאלי שהושג. בנוסף, כדי להקל על ההורים ניתנות הנחות לילד שני ושלישי, הנחות להורים בעלי הכנסה נמוכה  וכן אפשרות לפריסה של עד 6 תשלומים ללא ריבית".

5 תגובות

    • אתם הכי חברתיים. ומשום כך אחד מחבריכם שמשלם 25 אחוז ארנונה פחות מאשר באזור 1 טרח לציין כי ההצעה של הרצל קרן להפחתת ארנונה לאזור 1 ב 3 אחוז שווה להצעה של מרים פיירברג שבאה בתגובה להפחית לאזור 1 ב1.5 אחוז בלבד. אם זה לא היה ציני זה היה לפחות מבדח. בהצלחה ומאחר לכם יתר קוהרנטיות

  1. המחירים לקייטנות הגן גבוהים. לא מבינה מה הבעיה לקצץ קצת בהיקף החוגים. מדובר בסך הכל בקייטנת בייבי-סיטר משופרת ואם הייתי מחפשת פרימיום אז ממילא הייתי שולחת את הילדים לקייטנה פרטית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן