מחאת המלפפונים: חקלאי עמק חפר הצטרפו למחאה – אולטימטום לרשתות השיווק

6
159
לחקלאי עמק חפר נמאס להיות פראיירים. מחאת המלפפונים

לראשונה חקלאי מושב אחיטוב בעמק חפר התאחדו למחאה משותפת עם חקלאי חוף הכרמל, גן יאשיה, אמץ ושדה יצחק ובתמיכת תנועת המושבים ומועצת הצמחים- במטרה להציג חזית אחידה מול רשתות השיווק למען מסחר הוגן שנקבע על-פי מדד מועצת הצמחים.

האנדרלמוסיה השוררת בסחר בירקות ובמלפפונים בפרט הביאה מגדלים רבים, בהם מגדלים באחיטוב, המחזיקים יחד בלמעלה מ- 75% מגידול המלפפונים של ישראל, לסגירת חלק מהמשקים ורבים נקלעו למצוקה כלכלית קשה בשנתיים האחרונות. כעת, בעקבות שחיקת מחיר המלפפונים ברשתות השיווק, החליטו מגדלי המלפפונים לצאת למאבק.

לנתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי מלבד מחיר המלפפונים שנשחק בעקבות תמחור שרירותי של חלק מרשתות השיווק , החקלאים גם ספגו בשנה האחרונה עלייה של 32% בעמלה מול הרשתות. אם עד לפני שנתיים גובה העמלה עמד על  17% לפני שינוע, כיום גובה העמלה עומד על  44% . בעקבות כך קיבלו כל רשתות השיווק מכתב הקורא להם לפתוח מחדש ולקיים מו"מ על תנאי המסחר, להיצמד למחיר קילו מלפפונים כפי שקובע התקליט (מועצת הצמחים) ולהוריד את גובה העמלה ל17% לפני שינוע – רשתות שיווק שלא יסכימו לתנאים תופסק במיידי אספקת המלפפונים אליהם.

חזי דניאל, יו"ר ועד ההנהלה של מושב אחיטוב, אמר לנתניה און ליין כי "אין לנו, החקלאים, יותר מה להפסיד. אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות גדולה ומסכנים פרנסה והשתכרות של משפחות רבות במטרה להפוך את הקערה על פיה, לטובת הצרכנים ולטובת המגדלים". ואילו מאיר צור, מנכ"ל תנועת המושבים, הוסיף כי "כל החקלאים נושאים עיניים לחקלאי אחיטוב ותומכים במאבקם הצודק לאורך כל הדרך".

מגדלים רבים בחוף כרמל ובישובים השכנים לאחיטוב בעמק חפר שתומכים במהלך הצטרפו למאבק בכדי לייצג חזית אחידה מול רשתות השיווק, במטרה לקבוע את רמת המחיר הקבועה שהחקלאים מקבלים לצד תנאי סחר הוגנים על בסיס המדדים הקבועים של מועצת הצמחים. בנוסף, מטרת החקלאים היא להילחם בשיווק סחורה מסוג ב' שנמכרת ברשתות כסחורה מסוג א'. החקלאים אף דורשים מבקר איכות חיצוני שיבדוק ויקבע את טיב הסחורה.

מועצת הצמחים שכאמור תומכת במאבק חקלאי אחיטוב הודיעה לחקלאים שאם בעקבות המחאה מחיר קילו מלפפונים ירד מתחת לשלושה שקלים, תזכה את החקלאים בחצי שקל נטו לקילו- תמיכה משמעותית במהלך של החקלאים.

6 תגובות

  1. כולם חקלאים טובים מהערבה ועד הצפון ולכולנו אותה בעיה אז כדאי שנתחיל לעשות בלאגן!!! לא יתכן שאנחנו נעבוד כמו חמורים נוציא סחורה יפה ונפסיד כסף!!!!!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן