מחלות החורף והדבש כמרפא

1
210
צילום באדיבות מועצת הדבש

גנרל חורף הגיע ואיתו מחלות החורף. דבוראי ישראל ממליצים על הפתרון הטבעי; דבש. במיוחד לנתניה און ליין ריכזו דבוראי ישראל שורה של פתרונות

החורף הישראלי מתדפק על דלתנו. הימים הגשומים, עמוסי הברקים והרעמים, כבר כאן ואיתם גם תופעות הלוואי של החורף: הצינון, השיעול והשפעת. לפני שממהרים להכניס כימיקלים לגוף, דבוראי ישראל והרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש, ממליצים על מספר תרופות טבעיות ומבטיחות, המסייעות להחלמה ולהטבה, בעזרת דבש ישראלי איכותי.

הדבש הינו האנטיביוטיקה של הטבע, הוא מכיל חומרים אנטי-בקטריאליים המחזקים את המערכת החיסונית של גופינו רמת החד סוכרים הגבוהה כ-80% מספקת אנרגיה זמינה לגוף, רמת החומציות הנמוכה והימצאות מרכיבים אנטי ספטיים שמקורם מהטבע בדבש, מונעים התפתחות מיקרוביאלית בו.

דבוראי ישראל ומועצת הדבש ממליצים על תרופות טבעיות להכנה ביתית בשילוב דבש, בעזרתן ניתן לעבור את מחלות החורף בקלות ובבריאות איתנה:

במקרה של שיעול טורדני כדאי להכין סירופ טבעי שמקל בקלות ובמהרה. להכנת הסירופ יש לפרוס לרצועות דקות בצל גדול. להכניס את הרצועות לכוס עמוקה ולהוסיף 4-5 כפות דבש ישראלי איכותי. מכסים את הכוס בצלחת ומניחים למשך 3-4 שעות עד שבתחתית נוצר הסירופ. את הסירופ שותים כמה שיותר פעמים ביום וההקלה מובטחת.

לטיפול בדלקת גרון או כאבי בטן מומלץ לשתות כף דבש מעורבבת עם לימון סחוט. השילוב בין השניים נלחם בחיידקי הדלקת ומקל על הכאבים. כמו כן, אכילת כפית דבש יכולה להקל על הבליעה בעת כאבי הגרון.

מומלץ להקל על הצינון בעזרת חליטת דבש, ג'ינג'ר ושום. שתיית החליטה בכל בוקר תעזור להקל על המצונן ותביא להחלמתו.

אם הרוח הקרה ייבשה את השפתיים, מומלץ למרוח מעט דבש על השפתיים הסדוקות ולהמתין 20 דקות בלי להתפתות ולאכול את הדבש. הדבש מרכך את השפתיים ומקל על היובש.

מומלץ לשתות חליטות תה צמחים ובעיקר את צמח הטימין הטרי ולהמתיק עם כפית דבש. בנוסף, מומלץ גם בשגרה לצרוך כפית דבש פעם ביום לחיזוק המערכת החיסונית.

גם מוצרי המכוורת האחרים מלבד הדבש, ידועים בחיזוק מערכת החיסון. פרופוליס הוא חומר אנטיביוטי טבעי המופרש על ידי הדבורים, ומורכב משרף, שעווה, שמנים אתרים, פולן, ויטמינים (בעיקר E, B1, B2) ומינרלים כמו ברזל, סידן, מנגן, חמרן וצורן. הפרופוליס מחזק את מערכת החיסון, הינו אנטיביוטי ואנטי ויראלי.

במקרה של שפעת, מערכת חיסון פגועה, כאבי גרון, אולקוס ודלקות במערכת העיכול ניתן לרכוש פרופוליס לא מעובד ללעיסה, לועסים אותו עד שמתפרק בפה ומאבד מעט מצבעו ואז בולעים.

מזון מלכות: חומר חלבוני מופלא שאותו מייצרות הדבורים הצעירות להזנתה של מלכת הדבורים. הוא מכיל ריכוז גבוה של כל חומצות האמינו הידועות בטבע ויטמינים ומינרלים.

מזון מלכות עוזר להקלה במקרים של שיעול כרוני, מומלץ לקחת 2-1 כפיות בבוקר בכל יום.

הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש, קרא לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ולוודא, כי על צנצנת הדבש מודבק תו האיכות- "דבש איכות תוצרת ישראל"

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן