מיזם barרגיל – מדע על הבר – חזר ובגדול

0
113
הגג נתניה, barרגיל לגנסקי
צילום ניר קרובי

 

עשרות צעירים וצעירות מילאו עד אפס מקום את לגנסקי פאב, אשר אירח את אירוע פתיחת מיזם "Barרגיל" – מדע על הבר, זו השנה השלישית ברציפות בעיר נתניה. העתידן וחוקר המציאות המדומה, פרופסור דוד פסיג, ריתק את הקהל שישב על הבר ונהנה מאווירה לא מחויבת, בהרצאתו על התפתחות המח האנושי במציאות החדשה.

טרנד "מדע על הבר" הפך בשנים האחרונות ללהיט בארץ ובעולם. העיר נתניה כלולה ב-12 היישובים שפעילות זו מתקיימת בה. "הגג", הבית לצעירים בנתניה בשיתוף עם עמותת Wize, מפעיל זו השנה השלישית את מיזם "Barרגיל" מדע על הבר – במסגרתו יתארחו במהלך השנה הקרובה למעלה מ-15 מרצים בכירים ואף בינלאומיים מעולם האקדמיה (זוכי פרס נובל) מעולם הכלכלה, התקשורת הפוליטיקה, התרבות ועוד – בברים מקומיים ברחבי העיר נתניה. המיזם עצמו הוא חלק מתכנית מקיפה עליה אמון אגף נוער וצעירים – מינהל החינוך והעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי.

דוד פסיג נתניה barרגיל לגנסקי נתניה
פרופסור דוד פסיג בפאב לגנסקי. צילום ניר קרובי

באירוע ההשקה, שהתקיים ביום שלישי האחרון, נפתח הסבב עם הרצאה של פרופסור דוד פסיג. כחוקר עתידנות המתמחה בחיזוי טכנולוגי ובמציאות מדומה, ריתק פרופ' פסיג את הקהל בשיחה על נוירופיזיולוגיה של המח. בין השאר, התייחס פרופ' פסיג לנושא האיי.קיו וציין כי אחד המנהיגים הישראליים אשר מחזיק בתוצאה הכי גבוהה, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו (180 IQ) – זאת לעומת ראש ממשלת ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, (107 IQ). עוד הפתיע, כשחשף בפני הצעירים כי בנות רואות צבעים ושומעות קולות ב-30% יותר מגברים. את הרצאתו סיכם בעובדה, כי ילדים נולדים עם איי.קיו הגבוה ב-17 נקודות בממוצע מהוריהם – כך שהפערים רק ילכו ויגדלו אם ההורים לא ימשיכו ללמוד ולהתפתח.

לשאלת נתניה און ליין מדוע, לטעמו, חשוב להטמיע תכנים לימודיים דווקא במקומות פחות רשמיים כדוגמת פאבים, ענה ניר חן, רכז פרויקט מדע על הבר מטעם הגג, כי "מיזם "מדBרים או בשמו החדש בר-גיל, משלב הנאה ולמידה במקומות לא קונבנציונליים – דבר המעניק ערך מוסף בצורה בלתי פורמלית. כך ניתן לקדם תרבות איכותית ומעשירה – לצד חיזוק ועידוד הפאבים המקומיים. בהמשך יגיעו מרצים מרתקים מתחומים שונים". עדכונים על אירועים עתידיים, כך מסרו מאגף נוער וצעירים, ניתן למצוא באתר Line-up.org.il

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

רון שחר חשוף מתמיד – ריאיון

שף ירון שנבל חי את החלום- ריאיון

יום של מעשים טובים

אהבתם? מוזמנים לשתף בפייס…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן