מינוי חדש במוקד יזמות ארצי ליוצאי אתיופיה

0
117

רואה החשבון יצחק אהרון (34) מונה למנהל מוקד היזמות הארצי ליוצאי אתיופיה, הפועל במט"י נתניה. אהרון, רואה חשבון בהכשרתו שביקש לפתוח משרד עצמאי, לא תיאר לעצמו שימצא את עצמו בתוך מספר חודשים כמי שמסייע לעידוד, קידום וטיפוח היזמות בקרב הקהילה ממנה צמח.

"בתום שלוש שנים שבהם עבדתי במשרד רואי החשבון ברייטמן אלמגור זוהר בחטיבת הביקורת של המשרד, החלטתי לצאת לדרך עצמאית יחד עם עוד חבר. התחלנו להכין את התשתית למשרד קטן, אלא שאז הציעה לי אשתי, כלכלנית במקצועה, להגיש מועמדות לניהול מוקד היזמות הארצי ליוצאי אתיופיה במסגרת מט"י נתניה. במקור, הוצע לה, להגיש מועמדות, אבל היא חשבה שדווקא אני יכול להתאים לזה מאוד".

במוקד פועלים שבעה יועצים עסקיים יוצאי אתיופיה, אף הם, שמטרתם להכשיר יזמים ולייעץ לעסקים המנוהלים על-ידי יוצאי המגזר.
במסגרת תפקידו החדש אחראי רו"ח אהרון על נושא היזמות בלמעלה מ-20 ערים בהן ריכוז של יוצאי אתיופיה.

המוקד סייע במהלך השנים האחרונות לכ- 600 עסקים של יוצאי אתיופיה, וממשיך להעניק להם ליווי שוטף, להיות איתם בקשר, לקיים מפגשי "נטוורקינג" ושיתופי פעולה.

לדברי צביקה רובינשטיין, מנכ"ל מט"י נתניה במסגרתו פועל המוקד, מטרתו העיקרית של המוקד היא לפתח תעסוקה עצמאית ויזמות עסקית בקרב קהילת יוצאי אתיופיה מתוך הכרה בעובדה כי ערוצים אלה חשובים לביסוסה הכלכלי והחברתי. "המוקד הארצי חושף את נושא היזמות העסקית בפני הקהילה, מלווה יזמים פוטנציאליים ומסייע בחיזוק בעלי עסקים קיימים". לדבריו, פעילות זו נעשית תוך התאמת "ארגז כלים" עסקי לצרכי הקהילה, תרבותה ומאפייניה. בשונה מהעבר, הדור הצעיר של יוצאי אתיופיה, רואה ביזמות העסקית כאפיק מעשי לפיתוח אישי וכלכלי. שיעור האקדמאיים יוצאי אתיופיה שפונים לאפיק היזמות העסקית עומד על 13% בהשוואה לממוצע של 5% בקרב האוכלוסייה הכללית של יוצאי אתיופיה (עפ"י נתונים של מכון ברוקדייל)".