מיקומו הזמני של דוכן הפיס פוגע בעסקים

0
197
דוכן המריבה ומאחוריו המיני מרקט המוסתר. צילום באדיבות בעלי המיני מרקט

"חלמאות עירונית", כך מגדירים בעלי עסקים בכיכר העצמאות את פרשת "דוכן המריבה" – דוכן של מפעל הפיס, אשר מוקם באופן זמני צמוד מדי לקו החנויות, ולמרות סיכומים בין מפעל הפיס לעירייה על העתקתו לנקודה אחרת וקבועה – טרם מצאה עיריית נתניה את המיקום הנכון. בינתיים, מדווחים עסקים סמוכים, בהם סופרמרקט, על פגיעה חדה בהכנסות.

עם תחילת העבודות לחידוש כיכר העצמאות, הוחלט בעיריית נתניה להזיז באופן זמני דוכן של מפעל הפיס ממקום אחד בכיכר העצמאות למקום אחר – מול כניסה למיני מרקט. לבעלי המיני מרקט הובטח, כי ברגע שתסתיימנה העבודות בכיכר, יוזז דוכן הפיס ממקומו הזמני לטובת מקום של קבע.

בינתיים עברו מספר שנים, השיפוץ בכיכר הסתיים ודוכן הפיס עדיין עומד במקום החוסם את המיני מרקט ופוגע, לטענת בעל המינימרקט בפרנסתו. גם חיבור החשמל הזמני, שקיבל אישור מעיריית נתניה, נותר על מקומו. מספר פעמים פנה בעל המיני מרקט לעיריית נתניה בבקשה שיעמדו בהבטחתם ושיזיזו את הדוכן מפתח בית העסק שלו. אולם, הבטחות לחוד ומעשים לחוד.

בצר לו פנה בעל המיני מרקט ליו"ר עמותת התאחדות העסקים והעצמאים בנתניה, מנחם אילוז, אשר אף הוא פנה לעיריית נתניה, אולם לא קיבל מענה מספק. "אנו רואים בחומרה את הפגיעה בעסק – למרות שפנה מספר רב של פעמים לכל הגורמים בעיריית נתניה ונדחה שוב ושוב ללא פתרון. אנו בוחנים שורה של אפשרויות משפטיות, כולל דרישה לתשלום פיצויים לבעל העסק שנפגע".

ממפעל הפיס נמסר בתגובה, כי "באוגוסט 2015 סוכם עם העירייה שהביתן יעבור למקום חלופי. הוצאנו למיקום בקשת היתר שנגררה בעירייה כל 2016 . לפני מספר שבועות המיקום שסוכם ויצא להיתר, נדחה על-ידי מחלקת התנועה בנימוק של "הפרעה לשדה הראיה של הנהגים". נקבעה פגישה ל- 8.6 בעירייה שנדחתה ל- 26.6".

בנוסף נמסר, כי "כאשר יתקבל היתר למיקום חלופי חדש, הביתן יעבור אליו הזזת הביתן מחייבת הוצאת היתר בניה למיקום  החדש, והכנת תשתיות חשמל ותקשורת, הליך זה אורך כשנה וחצי (מינימום). מיקום חדש שסוכם ויצא להליך בקשת היתר, נפסל רק לאחרונה ע"י מח' התנועה בעירייה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, לנושא החיבור הזמני לחשמל, כי "חיבור החשמל הזמני בוצע לאחר שקיבלו אישור העיריה לחיבור החשמל למרכזיית המאור הציבורי. באחריות הפיס לפנות לחברת חשמל לחיבור קבע וזאת לאחר שיאושר מיקום הביתן החדש".

באשר למציאת מיקום קבע נמסר, כי "דוכן הפיס הוצב לפני שנים במקומו הנוכחי. לפני כשנה וחצי פנו בעלי הבניין בבקשה להזיזו ממקומו. נבחנו מספר חלופות, ולכל אחת מהן מגבלה של תשתית או חסימת מעבר קהל או בעיית בטיחות הולכי רגל ותנועת כלי רכב. כל החלופות שהוצעו במגבלת המרחק ממיקומו הנוכחי נפסלו, ולכן נבחנות חלופות רחוקות יותר".

מנחם מני אילוז - נתניה
מנחם אילוז, יו"ר עמותת התאחדות בעלי העסקים בנתניה. צילום יח"צ

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן