מעצרו של "רוכש" מכבי נתניה הוארך בשנית

0
94
"הרוכש אליהו". צילום וידאו: טוהר חלפון - נתניה און ליין

אליהו ארז, תושב רמלה בן 70, שניסה לרכוש את מכבי נתניה ונעצר בשבוע שעבר ימשיך לשבת בתא המעצר. מאז מעצרו בשבוע שעבר הוגשו נגד ארז תלונות נוספות, אשר נחקרות. גם פרשת מכבי נתניה נחקרת.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בשנית עד ליום ראשון הקרוב. ארז חשוד, כי בשנים 2002-2007 רכש את אמונם של אנשי עסקים שונים, הציע להם להיכנס איתו לשותפות בעסקים בארץ ובחו"ל. לאחר שהשקיעו את חלקם גנב את הכסף, זייף צ'קים של ה"שותפים העסקיים" בעסקים בארץ ובחו"ל.

בנוסף על פי החשד, נהג ארז למשוך צ'קים שלו וצ'קים שהשיג במרמה, זייף אותם והשתמש בהם בידיעה מראש, כי לצ'קים האלה אין ולא יהיה כיסוי.

בשנת 2007 עזב ארז את הארץ והצליח להיכנס חזרה לא באמצעות דרכונו. מהמשטרה נטען, כי עד עתה מופיע שארז טרם חזר לישראל.

במהלך שהותו במעצר החלו להגיע למשטרה תלונות נוספות בחשד לגניבה, זיוף צ'קים, שימוש בהם וקבלת דבר במרמה. עבירות אלה על פי החשד בוצעו בחודשים האחרונים טרם מעצרו.

בדיון על הארכת מעצרו בשנית, ציין נציג המשטרה, רס"ב לב ברסקי, כי היתה התפתחות בחקירה. במהלך החקירה בוצעו עימותים בין ארז לבין חלק מהמתלוננים. בחלק מהעימותים שמר ארז על שתיקה ובחלקם קשר את עצמו.

פרקליטו של ארז, עו"ד ארז מושקוביץ', אשר מונה מטעם הסנגוריה הציבורית, התייחס בטיעוניו לפרשת מכבי נתניה: "הפרשה החדשה, פרשת מכבי נתניה בכדורגל, לא ברור לנו בכלל אם הוגשה תלונה על ניסיון מרמה או שסתם מישהו הגיע לתחנת המשטרה לשפוך את לבו, כי העניין עלה לתקשורת, כי לפני כן לא נשמעה שום תלונה. זה שאדם שניגש ומתעניין ברכישת קבוצה, לא הופך אותו לרמאי, ואם כן איפה שותפיו למרמה? למה האפליה של האדם הזה, בן 70, שנמצא מאחורי סורג ובריח, שטוענים לגביו שהוא עלול לסכן את בטחון הציבור וחייבים לנקוט בפעולות חקירה כשהוא מצוי במעצר, ואילו האחרים יכולים להסתובב בכל מקום שהם רוצים, לתאם ביניהם איזו גרסה שהם רוצים ולתפור חליפה של תיק לחשוד? ".

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, כרמית בן אליעזר, התייחסה אף היא לפרשת מכבי נתניה בהחלטתה וקבעה, כי "אציין, כי בכל הנוגע לפרשת מכבי נתניה, החשד הסביר הקיים בתיק לביצועה של עבירה איננו בעצמה גבוהה, אולם בהחלט קיימות אינדיקציות בתיק החקירה המחייבות את המשך החקירה והעמקתה. מעבר לכך, קיימות פרשות נוספות, לרבות חדשות, במסגרתן הוגשו תלונות על ידי מתלוננים, המקימות חשדות של ממש למרמה".

השופטת בן אליעזר נענתה חלקית לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של ארז בשמונה ימים והאריכה את מעצרו של עד ליום ראשון הקרוב.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן