מערכת החינוך מציינת יובל לירושלים

0
83
מפקחי המחוז בסיור מקדים שנעשה בירושלים לקראת יום ירושלים. צילום באדיבות משרד החינוך

מערכת החינוך מציינת יובל שנים לשחרור העיר ירושלים, בירת ישראל, בשבוע של פעילויות חינוכיות, סיורים, צעדות ומופעי תלמידים. שבוע הפעילויות החל ביום ראשון האחרון ויסתיים ביום חמישי הקרוב. במהלך השבוע יתקיימו מגוון פעילויות בגני הילדים ובתי הספר, ומספר גדול של תלמידים יעלה ויבקר בעיר.

ממשרד החינוך נמסר, כי שבוע ירושלים הוא למעשה אירוע שיא במוסגרת אירועי שנת ירושלים במערכת החינוך. שנת הלימודים תשע"ז היא בסימן 50 שנה לשחרור העיר ירושלים, ובתחילת השנה הושקה תכנית חינוכית שמותאמת לכל שכבות הגיל (יסודי, חט"ב ותיכונים), ועסקה בין היתר בהיסטוריה של העיר, באוכלוסייתה, ברבגוניותה, במורשתה ובאתריה, בדגש על חשיבותה עבור שלוש הדתות, יהדות, נצרות ואסלאם.

בנוסף נמסר,  כי "שבוע ירושלים בחינוך" נועד לחשוף את התלמידים לחשיבותה של ירושלים ומקומה כבירת ישראל בעבר, בהווה ובעתיד. במסגרת זאת, לאורך השבוע מתקיימים מפגשים ופעילויות משותפים, וכן מתקיימים במוסדות החינוך טקסים, סדנאות ושיעורים בסימן העיר ירושלים. ביום ירושלים, ביום רביעי הקרוב ייצפו התלמידים בסרטון שערך משרד החינוך על ירושלים, בדגש על ציר הזמן.  ייחודיותה של ירושלים מתבטאת גם בהיותה קדושה לשלוש הדתות, ויכולתה להוות מקור של חיים משותפים, מתוך כבוד הדדי, קבלה, שלום ואחדות. תלמידי המגזרים הלא יהודיים יתמקדו בנוסף גם במקומה וחשיבותה של ירושלים בדתות הנצרות והאסלאם.

שר החינוך נפתלי בנט, מסר, כי "ברגע הכי מרגש בחיים, בחתונה, מזכיר החתן את ירושלים. רק בעם ישראל. ירושלים היא לב העם היהודי. השנה עוסקת מערכת החינוך כולה בירושלים כנושא מנחה לשנת הלימודים, כאשר שיא הפעילויות מגיע השבוע – בשבוע בו אנו מציינים את שבוע ירושלים. מטרתנו היא להביא את תלמידי ישראל להתחבר לאהבת העיר ולהכרת סיפוריה וגיבוריה, אהבה שהיא יקרת ערך לנו ולאבותינו. יום ירושלים חוזר להיות חג לכל ילדי ישראל״.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, סיפר: "שנת הלימודים הנוכחית מתקיימת בסימן שנת ירושלים בחינוך. בשנה הזו ביקרו בעיר עשרות אלפי תלמידים, מכל רחבי הארץ, והשבוע הוא בבחינת אירוע שיא של חגיגות היובל, ברוח התכנית האסטרטגית של המשרד. שבוע ירושלים בחינוך נועד לחשוף את התלמידים לחשיבותה של ירושלים ומקומה כבירת ישראל בעבר, בהווה ובעתיד, ובשבוע הזה כלל תלמידי ישאל יחגגו יובל שנים לעיר בשלל פעילויות חינוכיות, סיורים, צעדות ומופעי תלמידים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן