מרק ברוקולי בטוויסט של חריפות מעודנת

0
265
מרק ברוקולי - נתניה - נתניה און ליין
מרק ברוקולי. צילום fotolia

שלום חברים, לבקשתכם (ותודה על התגובות החמות בטלפון וגם כאן באתר), אני ממשיך בסדרת המרקים המפנקים, שקל מאוד להכינם. לברוקולי יש, משום מה, תדמית לא ממש מחמיאה, לפחות אצל ילדים ובני נוער. האמת, שמעבר לטעמו הייחודי, מדובר בירק בריא במיוחד ועתיר ערכים תזונתיים – כיאה לקרוב משפחתו של כרוב הבר. הוא מכיל כמויות אדירות של ויטמין C וכמובן ויטמין A וגם B6. אין בו כמעט קלוריות והוא מקור נהדר לסידן, לחומצה פולית, לסיבים תזונתיים ועוד… ועוד… המרק שאני מציע כולל טוויסט המעניק חריפות מעודנת. בכל זאת, אני אוהב חריף… אז כנסו למטבח, שימו עליכם סינרים ותפתיעו את המשפחה במרק משובח וכיפי. את הברוקולי שלי אני, אגב, קונה אצל ירקני שוק נתניה. ככה אני יכול לבחור אישית את הירק (וגם המחירים בשוק, מלבד האווירה הכיפית, משתלמים).

מרק ברוקולי בטוויסט של חריפות מעודנת

מרכיבים: 
בצל קצוץ דק
0.5 ק׳ג ברוקולי טרי שנשטף היטב
גבעול סלרי קצוץ
3 שיני שום טרי
2 ליטר מים
2 כפות שטוחות מרק עוף למתעצלים (עדיף להשתמש בציר ירקות או ציר עוף שהוכן מראש)
חצי כפית מלח
קורט פלפל לבן
קורט אגוז מוסקט (תבלין דומיננטי אז ממש בקטנה)

מיכל שמנת צמחית
טבסקו

אופן ההכנה:
נטגן בסיר עמוק בו המסנו חמאה (לפרווה תשתמשו במחמאה) את הבצל והסלרי, נוסיף את השום ונמשיך בטיגון בערך של שלוש דקות על אש נמוכה. נוסיף את המים לסיר ונביא לרתיחה. לאחר הרתיחה נוסיף את הברוקולי ואת אבקת המרק (או ציר הירקות/ עוף) נבשל כרבע שעה על אש נמוכה. נעביר את המרק למעבד מזון, נרסק ונחזיר לסיר לבישול של שבע דקות. נטעם, נתבל בהתאם לצורך במלח בפלפל הלבן ובאגוז המוסקט. ועכשיו לטוויסט: ניקח את מיכל השמנת הצמחית (פרווה) ונמזוג לקערה קטנה, נתבלן בעדינות בפלפל לבן ומלח ונוסיף כמה טיפות של טבסקו. המלצה שלי היא להוסיף בכל פעם טיפה ולטעום, כי רמת החריפות של טבסקו אדירה. נמזוג את המרק לקערות הגשה ונקשט מעל עם כף של רוטב השמנת הקר. אפשר, כמובן, לקשט גם עם גבעול סלרי בצד או עם עלי סלרי קצוצים דק דק או בכלל כל ירק עלים שאתם אוהבים. הכי חשוב: לא לשכוח להגיש עם לחם כפרי טרי בצד או קרוטונים ביתיים.

חברים וחברות, אתם יותר ממוזמנים להתקשר אליי בנייד: 0525771570, וכמובן להתרשם ממתכונים נוספים שלי כאן, בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין מבית נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן