משמר החופים – גרסת מגן דוד אדום

0
206
צוותי מד"א מדריכים בחוף סירונית. צילום יקיר קרשביץ

זו השנה החמישית בה ערכו צוותי מד"א, בשיתוף עיריית נתניה, פעילות הדרכה מיוחדת בחוף סירונית בנתניה על מנת לעורר את המודעות להצלת חיים בחופים.

במסגרת הפעילות השנתית, שהתקיימה ביום שני השבוע, בחוף בנתניה, הועברו הדרכות בעברית ובצרפתית לטובת השוהים בחוף. ההדרכות כללו החייאה מדומה ותצוגת תכלית של הצלת טובע וכן סדנאות ללימוד החייאה בשפות עברית, אנגלית וצרפתית למתרחצים בחוף, בהם תיירים רבים. "התיירים הצרפתים הביעו התלהבות והתרגשות רבה מהמאורע", סיפרה חובשת מד"א שהדריכה בשפה הצרפתית

עוד נמסר, כי ההדרכה המשולבת כללה גם תצוגת תכלית של רכבי ההצלה של מד"א. בין היתר, השתתפו באירוע אמבולנס, ניידת טיפול נמרץ, אמבולנס חופים בעל הנעת 4*4 ואופנוע מד"א.

במהלך התצוגה, נעו מצילים על גבי אופנועי ים וחילצו נפגע מדומה מהמים. במקביל, הגיעו צוותי מד"א הרכובים על גבי אופנוע מד"א ואמבולנס עם הנעה קדמית וביצעו הדגמת החייאה.

יעל בנג'ו, חובשת רפואת חירום במד"א שהדריכה בשפה הצרפתית, תיארה: "עליתי לסוכת המציל. שם קראנו ברמקולים לעוברים ושבים לבוא לראות את התרגיל וכמובן לקחת חלק בהדרכה. אחרי התרגיל, דיברנו עם אנשים רבים, הורים וילדים שהתלהבו מהאירוע ושיתפו פעולה מעבר לציפיות. הייתה התקהלות גדולה מאד, זה עורר עניין רב בקרב התיירים הצרפתים שיכלו לעבור הדרכה וללמוד כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסית".

ראש מנהלת החופים בעיריית נתניה, ציון שדה, מסר: "אנו רואים חשיבות רבה בהדרכת הציבור על פעולות החייאה ומתן עזרה ראשונה. המצילים הם הראשונים המעניקים עזרה ראשונה בחופים עד להגעת מד"א ועוברים הכשרות והדרכות מדי שנה בנושא. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם מד"א".

נשיא ידידי מד"א בצרפת, מר מישל קטורזה שלקח חלק בפעילות, ציין, כי "הקהילה היהודית בצרפת שתורמת במשך כל השנה לפעילות מגן דוד אדום בישראל מאוד מודעת לחשיבות הצלת חיים בכלל ופעולות החייאה בפרט. הפעילות שהתקיימה בחוף בנתניה, עיר שאליה מגיעים תיירים רבים מצרפת העניקה לכולנו כלים להתמודד עם סכנות הים. אני שמח שתיירים רבים מצרפת לקחו חלק מהפעילות ומודה לצוותי מד"א על ההדרכה המקצועית".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, התייחס לפעילות בחוף סירונית: "על מנת להגיע ללב ליבו של הציבור, לחשוף אותו לסכנות הטמונות בפעילות השגרתיות ולהעניק לו את הכלים הנכונים להתמודדות, אנחנו מבצעים במד"א הדרכות מיוחדת בכל מקום, אפילו בחוף הים. אני קורא לציבור הרחב להישמע להתראות מד"א ולהימנע מסיכונים מיותרים. בכל צורך, עומדים לרשות הציבור צוותי מד"א המיומנים שיעניקו מענה מידי לכל מקרה טביעה או בכל מקרה חירום רפואי אחר שעלול להתרחש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן