משרד החינוך יבדוק יישום רפורמת החינוך

0
78
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

הלחץ הכבד של תלמידי כיתות יא', עליהם הוחלה הרפורמה, הביא את משרד החינוך לבחון פעם נוספת את יישום רפורמת החינוך. במסגרת זו התקיים מפגש של מועצת התלמידים והנוער הארצית עם הנהלת משרד החינוך. בעקבות המפגש הוחלט להקים "צוות י"א" ליישום רפורמת הבגרויות – צוות עבודה משותף למשרד החינוך, מנהלים, הורים, מורים ותלמידים.

לפני מספר שבועות נודע, כי השנה נכנסה לתוקפה רפורמת החינוך "ישראל עולה כיתה" של שר החינוך לשעבר, שי פירון. עד מהרה התברר, כי הרפורמה מטילה עומס כבד על תלמידי כיתות יא', ילידי שנת 1999, אשר היו הראשונים עליהם יושמה הרפורמה.

תלמידים רבים, מכל הארץ ומנתניה, לא הצליחו לעמוד בעומס ותיארו ברשתות החברתיות את העומס הכבד והבלתי נסבל של לימודים, עבודות, מבחנים ומחויבות אישית, התלמידים הביעו חשש מהבאות ואכזבה מהדרישות, שלטענתם, לא מאפשרות להם ללמוד בצורה יסודית את החומרים הנלמדים.

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, פנתה למנהלי בתי הספר בנתניה לשר החינוך, נפתלי בנט, למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ולבכירים במשרד החינוך וביקשה להחיל את הרפורמה בצורה מושכלת ומידתית.

בפנייתה כתבה סגל, כי "תוצאה ישירה ללחץ העצום המופעל על התלמידים בשכבה הנוכחית, הוא ריבוי כשלונות, תסכול התלמידים, תסכול ואכזבה של המורים וההורים. בפועל עלינו להצביע על אכזבתנו מהמערכת ולנסות באמצעותכם לשנות את המחוייבויות הבית ספרית ולנהל את הרפורמה הזו בצורה מושכלת ומידתית".

סגל התריעה, כי הלחץ לא יוביל להישגים המבוקשים, אלא ההיפך: "אנו מתריעים גם על ההשלכות הפסיכולוגיות העשויות להוביל למעשים עליהם נצטער בעתיד ולוואי שלא יקרו לעולם. אנא שקלו מחדש את ריבוי המטלות "הלא נחוצות" אותן אתם מטילים על התלמידים, התמקדו בחשוב והנדרש. זכרו, תלמידי יא' – ילדי 1999 אינם שפני ניסיון".

סגל מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי יש לבצע חשיבה מחודשת ולהגיע למסקנה המבוקשת פדגוגית, אנושית, חינוכית וערכית.

כאמור בעקבות הלחץ מגורמי חינוך רבים, בהם תלמידים, ועדי הורים ואנשי חינוך, התקיים שיח פתוח בין נציגי משרד החינוך ונציגי התלמידים בארץ. במהלך השיח, הציגו נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית שורה של נושאים לבחינה. מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הבטיחה לשקול את הנושא וציינה, כי צוות י"א יפעל במשותף לליבון הנושאים והקשיים שעולים מין השטח.

בעקבות החלטה לבדוק פעם נוספת את יישום הרפורמה, מסרה סגל למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי " זוהי התחלה טובה. אני שמחה שמקשיבים לילדים שלנו. כולי תקווה שנרגיש את התוצאות בשטח ומהר, כבר לאחר הפגישה הראשונה של הצוות החדש שנועד כל כולו לטובת תלמידי יא'. אין סיבה שלא יהיה שינוי. כולם חושבים ויודעים שהתלמידים צודקים – מורים, מנהלים, אנשי מקצוע והורים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן