טארטלט פיצוחים – קינוח שעושה כיף בפה

4
876
מתכון טארטלט - נתניה מבשלת אגוז
צילום fotolia

טארטלט פיצוחים, בעיני, היא מנה חגיגית, צבעונית, מתוקה ועשירה. אני, אישית, נוהג להשתמש בשקדים, באגוזי מלך שבורים ובגרעיני חמניה ולפעמים גם בגרעיני דלעת. בפועל, כל אחד יכול להשתמש בכל סוג של פיצוחים שעולים על דעתו. יש כאלה, אפילו, אשר משלבים פירות יבשים במנה.

הדבש במתכון זה מיועד, מלבד מתן המתיקות, גם לחיבור בין המרכיבים וגם לריכוך הבצק. אני מאמין, שהדבש עצמו גם מסייע רבות לעידון של המילוי – כל זה כדי ליצור שכבת מילוי עשירה – כך שנהנה מביס הכולל את השובבות של הפיצוחים והמרקם האלגנטי של הדבש.

הערה קטנה לפני שמתחילים. מי שמעדיף לייצר את הבצק הפריך תוצרת בית יותר מוזמן מלעשות זאת, אני בחרתי בכדי להקל על ההליך להציע להשתמש בבצק פריך מוכן. מה שחשוב זה לקנות סוג איכותי. אז בואו נתחיל לאפות…

מתכון טארטלט פיצוחים

מרכיבים:
חבילה של בצק פריך מוכן (אפשר גם להכין ביתי)
300 גרם דבש
80 גרם חמאה רכה
150 גרם שקדים חצויים
150 גרם אגוזי מלך שבורים גס
100 גרם גרעיני חמניה או דלעת

אופן ההכנה:
משלבים במחבת את החמאה ואת הדבש. ברגע שהחמאה נמסה מוסיפים את כל הפיצוחים שנבחרו ומבשלים על אש נמוכה כרבע שעה. המלית צריכה להיות מעט נוזלית. נרדד את הבצק, נקרוץ עיגולים בגודל המתאים לתבנית (קוקוט) או בתבנית ייעודית לטארטלטים.

נרפד ובעזרת מזלג נדקור את הבצק. נקפיא בפריזר לעשר דקות ונכניס מיד לתנור בחום של 160 מעלות לרבע שעה. נוציא, נמלא במלית ונכניס לתנור לעוד רבע שעה. מיד עם הוצאת הטארטלט המוכן מהתנור, כדאי ומומלץ לאפשר לטארטלט להתקרר מספר דקות לפני הגשתו. הקינוח עצמו, אם תכניסו אותו לתוך מיכל אטום, יכול להחזיק לפחות שבוע. בתיאבון.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

מתכונים למנות ולקינוחים ששווה לבדוק:

כנאפה גבינת עזים וחמאה מזוגגת

סלט אבטיח פיצוחים

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן