מתכון סושי מטוגן ומפנק עם שמנת וסלמון

12
2868
סושי סלמון ושמנת מצופה בפנקו מטוגן. צילום fotolia

 

את הסושי היפני כולנו מכירים. בואו נהיה הוגנים, הוא טעים, הוא נחשב לשיא הטרנדיות והוא גם די בריא. החלטתי להציג מתכון של סושי, לאחר שלפני כשבוע וקצת פגשה אותי גברת נחמדה, כזו שעוקבת אחרי המתכונים שלי כאן בבלוג וגם בעיתון נתניה און ליין.

ונחזור לסיפור… פגשתי אותה בשעה שערכתי קניות בשוק העירוני שלנו, במרכז נתניה. היא סיפרה לי שהיא והילדים שלה ממש אוהבים סושי והיא הייתה שמחה למתכון של סושי, אבל שונה, משהו שיפתיע.

אז חשבתי וחשבתי והחלטתי להציע מתכון סושי עם טוויסט בעלילה: מתכון שהוא אלגנטי יותר ו… פריך יותר. ממש כמו שאני אוהב, כי בינינו, כדי שאנשים יזכרו מנה לאורך זמן, היא לא רק צריכה להיות טעימה ומוגשת יפה – אלא גם מפתיעה. אז תלבשו את הסינרים ובואו נהפוך לשפים לשעה קלה.

מתכון סושי מטוגן ומפנק עם שמנת וסלמון

דרגת קושי: בינונית

זמן הכנה: שעה

להכין מראש: שק זילוף, קרש חיתוך ומחצלת סושי

מצרכים:

1.5 כוסות אורז עגול לסושי

2 כוסות מים קרים

3/4 כוס חומץ אורז

4 כפות סוכר

1/2 כפית מלח

אצות נורי

1.5 כוסות פירורי לחם/ פנקו/ טמפורה

2 ביצים טרופות

שמן לטיגון

ירקות חתוכים גולין (הכוונה לצורת גפרורים דקים) כדוגמת גזר, מלפפון, גמבה אדומה או אבוקדו בעונה

חציל קלוי חתוך גפרורים

200 גרם סלמון טרי חתוך לרצועות

שמנת (28% שומן) מומלץ נפוליאון

אופן ההכנה:

ניקח סיר, נוסיף לו את המים הקרים, האורז, החומץ, הסוכר והמלח. נביא לרתיחה, ננמיך את הגז למינימום ונבשל כ-23 דקות. נוריד מהגז ונצנן. האורז צריך לצאת דביק.

להכנת הרולים נניח מחצלת סושי על קרש חיתוך ועליה אצה (הצד המבריק כלפי מעלה!). נשטח שכבת אורז בערך בגובה של חצי סנטימטר, נניח רצועת סלמון לרוחב על האורז, נזליף גבינת שמנת, נסדר רצועת ירקות כמו חוט ארוך ונניח עוד חוט של חציל קלוי. באמצעות מחצלת הסושי נגלגל לגלילה הדוקה היטב – עד לסגירה. כך נעשה עם כל הרולים.

וכעת לטוויסט שלנו (כן, גם שמנת זה טוויסט אבל בקטנה). נטבול את הרולים בביצה טרופה ונצפה בפירורי לחם או פירורי לחם יפניים הנקראים פנקו או טמפורה (שזה מתאים יותר לבעלי ניסיון). מחממים מחבת עמוק עם שמן בכמות מכובדת לצרכי טיגון. מטגנים כשתי דקות או הזהבה ומעבירים לנייר סופג.

נותנים לרולים להתקרר ופורסים כל רול לשבע פרוסות. ניתן להגיש את הרולים עם קערית סויה וצ'ילי מתוק או חריף.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

דג סלמון ברוטב לימון וצלפים

סטייק סלמון ברוטב פסטו וטריאקי

סלט פסטה עם נתחי סלמון

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

 

12 תגובות

  1. גולן אני עוקבת אחר המתכונים שלך
    וכל מתכון ליגה פשוט טעים
    כל הכבוד

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן