מתכון צהריים קיצי: חזה עוף ברוטב ירקות

2
333
חזה עוף על מצע ירקות ברוטב. צילום fotolia

חזה עוף נחשב, יחסית, לבשר בריא. קצת משעמם, אבל בריא. את מנת חזה העוף ברוטב ירקות אני מכירה שנים ארוכות. אמי נהגה להכין מנה זו, שיש בה נגיעה למטבח הרומני וההונגרי. האמת, יש למנה זו אין-ספור וריאציות, וטעמה משתנה בהתאם לירקות ולתבלינים השונים. אחת הווריאציות האהובות עלי וגם על ילדיי ועכשיו נכדיי, זו הווריאציה המוצעת כאן. היתרון שלה שהיא קלה להכנה, מתאימה מצוין לארוחת צהריים ובעיקר מזינה. אגב,מכרה שלי מנתניה סיפרה לי שאת המנה הזו, פעם בעבר, היא הכינה לארוחה רומנטית לבן זוגה. היא, כמובן, השקיעה יותר בצילחות בחצי כוס היין שהוסיפה לתבשיל וביין שהוגש לצד המנה…

חזה עוף ברוטב ירקות

מרכיבים: 

שמונה פרוסות דקות של חזה עוף (אני, אישית, קונה בקצביה ומבקשת מהקצב שינקה ויחתוך לי 2 חזה עוף טרי)

קמח

פלפל אדום חתוך גפרורים

פלפלירוק חתוך גפרורים

בצל בינוני חתוך לפרוסות

3 שיני שום חתוכות

עגבניה בשלה חתוכה לקוביות

1/2 ראש סלרי פרוס

צרור פטרוזיליה קצוץ דק.

פרוסות אננס (לאוהבי המתוק בלבד)

מלח, פלפל שחור, פפריקה אדומה

אופן ההכנה:

נוטלים צלחת ומפזרים בה קמח. מוסיפים קורט מלח ופלפל שחור. לוקחים את פרוסות חזה העוף ומקמחים את הפרוסות (בניגוד לשניצל, אין שימוש בביצה טרופה ואין גם טיגון עמוק). מחממים מחבת עמוק עם מעט שמן ומטגנים קל את פרוסות חזה העוף. זכרו, שבשלב השני חזה העוף מתבשל לו ברוטב הירקות – כך שאין שום כוונה לייבשו כבר כעת. כשמסיימים מניחים על נייר סופג.

לאותו מחבת עמוק מוסיפים עוד טיפהל'ה שמן ומזהיבים את הבצל ולאחר מכן מוסיפים את השום. לאחר דקותיים מוסיפים את הירקות החתוכים ומערבבים היטב. מכניסים בחזרה את פרוסות חזה העוף, מפזרים מעל פפריקה אדומה, מלח ופלפל שחור (יש כאלה המוסיפים כפית אבקת מרק). מכסים במים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מכסים עם מכסה ומבשלים בין עשרים דקות ועד חצי שעה. בדקות האחרונות, כשהרוטב מסמיך, מוסיפים את הפטרוזיליה (ומי שמעדיף מתוק, גם את האננס). ניתן להגיש בצד פירה או פתיתים ולקשט בפטרוזיליה טרייה.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן