נהג ללא רישיון, התחזה לאחר ונקנס

0
97
עו
מייצג. עו"ד מירון רוזנטל. תמונת ארכיון

צעיר מנתניה שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח נדון לקנס ולשעות לתועלת הציבור, זאת בעקבות הסדר טיעון בין הצדדים. הצעיר נהג לפני כשנה ברכב פרטי בכביש מספר 1 לכיוון שער הגיא. הצעיר שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, הסיע איתו ארבעה נוסעים ולא חשב שהנסיעה תסתיים בכתב אישום.

בסמוך לשער הגיא עצרו שוטרים את הרכב בו נהג הצעיר. אחד השוטרים ביקש מהצעיר להזדהות, אולם הצעיר מסר פרטים של קרוב משפחתו. בבדיקה מעמיקה  שערך השוטר התגלתה זהותו האמיתית של הצעיר.

נגד הצעיר, אשר בינתיים הוציא רישיון נהיגה כחוק, הוגש כתב אישום בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ברכב ללא ביטוח, נהיגה בקלות ראש והתחזות לאחר. בעקבות הסדר טיעון שנעשה בין פרקליטו של הצעיר, עו"ד מירון רוזנטל, לתביעה תוקן כתב האישום. התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל עונש מאסר על הצעיר ולו בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופסילת רישיון: "כתב האישום המתוקן מיחס בין היתר עבירות של נהיגה בקלות ראש ומסירת שם או מען כוזבים, כאשר מעשיו אלו נבעו מתוך רצון, ככל הנראה להימלט מאימת הדין".

פרקליטו של הצעיר, עו"ד מירון רוזנטל, התייחס בטיעוניו לעובדה שהנאשם הוציא רישיון נהיגה כחוק וטען, כי "אפשר לדעת שבשנים הקרובות לא יואשם בעבירה זו והוא לא מתכוון לחזור על מעשיו. הוא לקח אחריות, מביע חרטה". עוד טען עו"ד רוזנטל, כי אם בית המשפט יטיל על הנאשם פסילת יגרם נזק בלתי הפיך, שכן הוא עובד כנהג. בנוסף עבודות שירות זה עונש קיצוני לדעתו.

שופט בית המשפט לתעבורה בירושלים, נאיל מהנא, גזר על הנאשם קנס בסך 1000 שקל, פסילת רישיון על תנאי לשלושה חודשים, מאסר על תנאי לשלושה חודשים ו-250 שעות שירות לתועלת הציבור.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן