נחנך בית חדש לחינוך המיוחד בנתניה

0
258
בתוך מת"י. צילום רן אליהו

בהשקעה של כ-3 מיליון שקל נחנך ביום ראשון השבוע בית חדש לחינוך המיוחד בנתניה – מת"י ( מרכז תמיכה ישובי) נתניה, הינה זרוע ביצועית של הפיקוח לחינוך מיוחד מטעם משרד החינוך והתרבות. מדובר במסגרת חינוכית, מקצועית-ארגונית האחראית לריכוז האמצעים והתמיכה בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במוסדות החינוך בנתניה.

מתוקף אחריותו חובר מת"י נתניה לכל מסגרות החינוך בעיר (גנים, בתי ספר יסודי, חטיבות ותיכוניים) באמצעות הקצאת שעות הוראה וטיפול, הדרכה מקצועית והשתלמויות לצוותי החינוך המיוחד ולצוותי ההוראה בחינוך הרגיל, המטפלים בתלמידים משולבים. כל זאת בכפוף להחלטות ועדות השמה וכן ועדות השילוב, המשלבים תלמידים בכיתות הקטנות בחינוך הרגיל.

במת"י אנשי מקצוע מתחומים שונים הנכנסים לתוך כל מסגרות החינוך בעיר ונותנים מענים מתחומים שונים (קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק, מטפלים רגשיים, מטפלים התנהגותיים) ומומחים הנכנסים לתוך המסגרות על מנת לתת הדרכה הכוונה ויעוץ בתחום החינוך המיוחד.

מת"י מפעיל, בשעות אחר הצהריים, מרכז טיפולי המעניק מענה לכ-100 תלמידים, זכאי שילוב מגני החובה ומבתי הספר בעיר, המגיעים באמצעות הפניה ממסגרות החינוך.

טכס חנוכת המרכז נערך במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, סגנית ראש העיר, הממונה על החינוך, ד"ר אביטל לאופר, ראש מינהל חינוך וחברה, טובה דולב, מנהל אגף החינוך היסודי, ד"ר שי פרוכטמן, מפקחת חינוך מיוחד במשרד החינוך, פזית דגן וכן אריאלה קנוניץ, מנהלת מת"י (מרכז תמיכה ישובי) נתניה, סגניתה ואנשי צוותה.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ציינה בדבריה כי "המרכז הוא נדבך נוסף ב'אני המאמין' של עירית נתניה, שכן הוא בא לאפשר את עקרון הנורמליזציה לגבי אוכלוסיה הזקוקה להתייחסות מיוחדת, בין אם מדובר בנכים, מבוגרים, ניצולי שואה ובין אם באוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים."

בהקשר זה ציינה ראש העירייה את בית גיא, שהוקם בהשקעה של כ-14 מיליון שקל, המיועד לילדים בגילאי לידה עד שלוש, עם לקות התפתחותית, אשר עושה כל מאמץ כדי למצות עד תום את פוטנציאל הילדים.

פיירברג-איכר עמדה בדבריה על תהליך ההתמקצעות באגף הרווחה אותו הובילה עוד כאשר כיהנה כראש מינהל חינוך, חברה ובריאות ועל הקמת יחידת הנכויות, בראשותה של קלרה חן, תהליך שאיפשר פיתוח של שירותים ומענים הוליסטיים לאוכלוסיות השונות: "גם העבודה שנעשית במת"י היא עבודת קודש וכל אחד מתמסר כאן ואיכפת לו ורואה בתפקיד שלו שליחות ומה שיש לי לומר לכולם הוא תודה ענקית לכל מי שהינו חלק ממשפחת מת"י נתניה."

אריאלה קנוניץ, מנהלת מת"י נתניה ציינה בדבריה, כי בנתניה החינוך המיוחד אינו נתפש כחוליה החלשה ולראיה עיר שחורטת על דיגלה פיתוח וקידום ילדים אלה, "עיר של גאווה, עיר של נתינה. בסיומו של יום אנו עומדים בבית חינוך גדול המאפשר לנו לתת – תחת קורת גג אחת מגוון מענים שונים לתלמידים בחינוך המיוחד, להוריהם ולצוותים חינוכיים, באופן מכבד ובתשומת לב מותאמת לצרכי התלמידים והצוותים, כאשר כבר היום מגיעים למרכז הטיפולי כ-100 תלמידים לקבלת טיפולים פרארפואיים, בסביבה חינוכית, חדשנית, מדוייקת ומותאמת לצרכים. מקום שחיצוניותו מהווה מעטפת מכובדת לפנימיות המקצועית שתמיד הייתה – מקום שמאפשר לנו כלשון הלוגו "לגעת בכוכבים" עבור תלמידי החינוך המיוחד."

המפקחת על החינוך המיוחד בעיר, פזית דגן, סיכמה: "הדרך להפוך חלום לחזון היא אבן דרך במחשבה על שינוי ועל התחדשות. הדרך להפוך חזון למציאות היא מסע ארוך, מאתגר אבל כשאמונה , דמיון, יצירתיות ונחישות חוברים יחד מתגברים על המכשולים, מחשבים מסלול מחדש ומגיעים אל הנחלה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן