נחנך מוזיאון נתניה

0
99
נחנך מוזיאון נתניה
גזירת סרט במוזיאון נתניה. צילום רן אליהו

ביום שישי האחרון נפתחה תערוכת הקבע של מוזיאון נתניה – המתעדת את תולדות נתניה. התערוכה אף ציינה את פתיחתו הרישמית של המוזיאון.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי תערוכת הקבע מצדיעה לראשוני נתניה ומתעדת את התפתחות העיר עד לשנות ה-60 – אז נקבעו המגמות והעקרונות האדריכליים שליוו את התפתחות העיר מיום היווסדה ועד היום. מדובר באדריכלות בריטית שקבעה את הבנייה לאורך הים, את השדרות והקולנדות הרחבות, את הכיכרות המרכזיות וכמובן את הגנים, לימים הטיילות והפארקים המהווים כיום את אחד מסמליה של העיר.

התערוכה מחולקת למספר אזורים ובהם: חזון, ראשית, ימי מאבק, מרפסת אל הים ופסיפס אנוש, כאשר באמצעות תצלומים הסטורים נדירים, סיפורי הווי של תושבים וחוברות מקוריות שנכתבו החל משנות השלושים, מוצג רוחב היריעה העשיר של העיר.

בתערוכה הושם דגש גם על פעילות הורים וילדים באמצעות משחקים, מצגות, פאזלים, פנס קסם, משחק אדריכלי, שבו מתבקשים הילדים לתכנן את נתניה מחדש ולעמוד מקרוב אחר המשמעויות של כל אחת מן ההחלטות, פינות יצירה, פריטים מוזיאליים ועוד.

הטקס התקיים במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הממונה על התרבות צ'וצ'י זילברברג, הממונה על החינוך, ד"ר אביטל לאופר, מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, מנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים, מנהלת המוזיאון, חוה אפל, מנהלת מחוז תל אביב במועצה לשימור אתרים, תמר טוכלר ומשתתפים רבים אחרים

ראש העירייה, פיירברג-איכר, ציינה בדבריה כי מדובר ברגע מרגש וכי "זוהי מעט מן התודה שאנחנו חשים לאותו דור שהקים את העיר הזאת ואת הארץ הזאת." בהמשך הבטיחה כי המוזיאון הפועל כיום ברח' מקדונלד "גדול יהיה" כדי להכיל את ההיסטוריה של נתניה רבת השנים שלרבים רבים היה חלק בהקמתה, שכן ללא החזון של אותם ראשונים "הכל היה חול וחול וביצות." על בניית התערוכה היתה אמונה מנהלת המוזיאון – חוה אפל עיצוב – סטודיו טוקן אוצרי התערוכה – חגי וענת שגב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן