נחנך מרכז הזכויות של "ידיד" בנתניה

0
110
חנוכת מרכז "ידיד" בנתניה צילום: רן מלמד

ביום ראשון השבוע נחנך מרכז הזכויות האזורי הראשון של עמותת "ידיד" בנתניה ; המרכז ישרת לא רק את תושבי נתניה אלא את כלל הישובים באזור השרון

מרכז הזכויות, אשר שירת כ-500 אלף ישראלים ב-18 שנות פעילות, הגיע לנתניה, אשר תשמש מוקד פעילות של המרכז באזור השרון. גבולות הפעילות יכללו את הישובים באזור כפר סבא בדרום ועד אזור חדרה בצפון.

טקס חנוכת המרכז התקיים, ביום ראשון השבוע, בהשתתפות הנהלת עמותת "ידיד", חברי מועצת עיריית נתניה ומנהלת אגף הרווחה בעירייה. בנוסף השתתפו נציגים ממשרד השיכון ופעילות חברתיות.

המרכז שישרת אוכלוסיה רחבה מאד ממוקם בבית אדר, רחוב גיבורי ישראל 7 בא.ת פולג בנתניה.

מנכ"לית "ידיד", שרי רבקין מסרה לנתניה און ליין – ksn, כי "אחרי 18 שנות פעילות, 17 מרכזי זכויות כמעט 500 אלף ישראלים שקיבלו סיוע במימוש ומיצוי זכויותיהם אנו מאושרים שהצלחנו להגיע ליום שבו אנחנו פותחים מרכז שישרת אוכלוסייה רחבה שעד כה נאלצה להגיע למרכזים שלנו בתל אביב פתח תקוה ואפילו חיפה".

רבקין הוסיפה: "זהו חלום שמתגשם. במהלך חמש השנים האחרונות רצינו להקים מרכז זכויות איזורי שיוכל לתת מענה ליישובים פריפריאליים קטנים שלתושביהם קשה להגיע למרכז הארץ. מחאת 2011 היתה השלב הראשון שבו הבינו התורמים שלנו שמיצוי זכויות הוא כלי הכרחי לסייע לאנשים החיים בעוני להתמודד עם קשיי היום יום והנה אנחנו כאן."

תמר ישראלי, מנהלת אגף הרווחה בעיריית נתניה, המלווה את הקמת המרכז מיומו הראשון בירכה על המוגמר ומסרה, כי "מיצוי זכויות ותעסוקה כלל לא היו על שולחן העבודה שלנו, וכעת נוכחים היטב. אני שמחה על בואכם לנתניה ולמדתי ולומדת את החשיבות של מיצוי זכויות ולהושיט יד לאדם באשר הוא, כדי שיחזק את עצמו, ואתם תהיו פה איתנו, ובהצלחה לנו, ולכם איתנו, לכולנו ביחד."

בהתקנת המזוזה התכבד הרב הראשי של נתניה, הרב קלמן מאיר בר שאמר כי "משמעות המילה "ידיד" היא יד ועוד יד. זו התשובה לאחדות שלנו. אנחנו לב אחד וכל אחד נותן יד אחת לרעהו".

היו"ר החדש של "ידיד", דודי פרי, שהגיע ל "ידיד" לאחר שניהל במשך שנים חברות עסקיות, מסר: "תפקידה של "ידיד" בימים אלה הוא לעשות הכל על מנת להרחיב את הפעילות כדי לסייע לאנשים החיים בעוני להגדיל את הכנסתם בין אם מעבודה ובין אם במיצוי זכויות המגיע להם בזכות ולא בחסד".

חבר מועצת עיריית נתניה, דימה בולט, שנכח אף הוא בחנוכת המרכז הוסיף: "כל מקום שאנחנו מגיעים אליו אנחנו מגלים עוד ועוד גופים שעוסקים בתחומים החברתיים, אני בטוח שהעירייה יכולה לתרום המון בחיבור ביניהם, נשב ביחד בשולחן עגול, ונראה אייך לסייע, לטובת כולם."

את מרכז הזכויות בנתניה תנהל עו"ד יערה בצלאל-רובין, ילידת העיר נתניה, המתעדת לחזור ולהתגורר בה, בוגרת בי"ס התיכון ע"ש טשרניחובסקי ולאחר שיחרורה למדה משפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. עו"ד בצלאל-רובין תנהל גם את השלוחה שתמשיך ותפעל ביישוב תל מונד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן