נסיך או סביח

2
188
נסיך או סביח נתניה שיר אוסטפלד
נסיך או סביח - ספר הביכורים של שיר אוסטפלד. צילום עטיפת ספר צילום משה נחומוביץ'

 

במשך ארבע שנים כתבה שיר אוסטפלד את ספר הביכורים שלה, "נסיך או סביח". כעת היא מוציאה אותו לאור בפלטפורמת מימון המונים דרך אתר הד-סטארט, בקמפיין אחד שעושה באזז גדול.

אוסטפלד החלה את דרכה ככתבת בעיתון נתניה און ליין בגיל 16 ובו היא משמשת כיום כעורכת מדורי התרבות והחברה. בגיל 19, ביום בהיר אחד, הזדעזעו חייה. אל שיר התקשרו וסיפרו כי אביה, מוטי, לקה בהתקף לב קשה. מוטי, כמעט חמש שנים, מצוי בתרדמת. בכל יום את מיטת חוליו פוקדת שיר, מדברת עם אביה, משתפת אותו בחוויותיה ומקווה שיום אחד הוא יתעורר ויענה לה.

"שיחת טלפון אחת שינתה את חיי ומאז התחלתי לכתוב. פה מילה, שם משפט, מחשבות, תחושות, רגשות, אלוהים, אהבה, געגוע, סקס, סמים. רוקנ'רול לא היה שם – אבל אריק איינשטיין נתן בראש. מצאתי סיפוק בלשתף, פרקתי את הרגשות והחוויות, הטובות והרעות, אל הדפים. נרשמתי לסדנת הכתיבה של אילן הייטנר, טסתי לחו"ל, נכנסתי לזוגיות חדשה, התחלתי ללמוד. בסוף כל יום חזרתי לאבא שלי אל מיטת בית החולים. מצאתי את עצמי כותבת על סיטואציות שכולנו מכירים בלוקיישנים הזויים: תל-אביב, לונדון, ברלין, אמסטרדם, בייג'ין, שנחאי, ירושלים, מלא נתניה", מספרת שיר.

בואי נדבר קצת על הספר
"מדובר בעשרות קטעים הלקוחים מהחיים-על בחורים, על נשים, על כמה שהעולם הזה דפוק מהיסוד, על נסיכים ועל סביחים. הספר הזה הוא אני, הוא אתם, כי בכולנו יש קצת נסיך ומלא סביח. או ימבה נסיך וטיפל'ה סביח. אם אצטרך להיות יותר ממוקדת, אז אספר שהספר עוסק בחיים מנקודת מבטה של בחורה, קצת שנונה, יש כאלה שיגדירו אותה חצופה, מקווה מאוד שמרגשת, אבל בטוחה שהיא מגניבה והכי חשוב: אומרת בקול את מה שעובר לכולנו בראש, לפחות פעם אחת ביום, ואנחנו לא מעזים לומר", היא אומרת.

את הטיסות, הנסיעות הארוכות והזמנים המתים בבית החולים מילאה שיר בבניית משפטים וביצירת סצנות מורכבות. כשמלאו לה 24 החליטה להעניק לעצמה מתנה ולהתחיל לעשות דברים למען הגוף והנפש.

הקמפיין נמצא במגמת עליה
"נכון, עד כה רכשו את הספר 310 אנשים וזה מרגש ומחמם את הלב. הקונספט של אתר הד סטארט הוא כזה: במידה והשגתי את מלוא הסכום שהצבתי לעצמי עד התאריך שהצבתי- כרטיסי האשראי של המזמינים נסלקים והספר יצא לאור. במידה ולא הצלחתי, הקמפיין נופל, כרטיסי האשראי לא מחויבים ויצא שלפחות ניסיתי. כדי שאוכל להגשים את החלום הזה אני צריכה את התמיכה שלכם, הקוראים, כשותפים לבשורה וליצירה. אשמח שתיקחו חלק פעיל במסע הזה, שבסופו, אני מקווה- המילים שלי יגיעו אליכם".

חפשו "נסיך או סביח" באתר הד סטארט  

2 תגובות

  1. אני ממש לא התחברתי. כל כך, שהרגשתי אף כעס על הזמן שהקדשתי לקריאה.
    לפעמים זה מעניין ומשכיל לקרוא מנקודת מבט של אדם שעושה הכל הפוך, או רואה את העולם בצורה מעוותת. זה מאפשר להגיע לשלל תובנות. הפעם הרגשתי שאני קורא יומן של ילדת בת מצווש שעוד לא למדה חצי דבר על החיים כך שאין לי שום דבר ללמוד ממנה או מהשקפתה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן