נעצר "רוכש" מכבי נתניה

0
112
"הרוכש אליהו". צילום וידאו: טוהר חלפון - נתניה און ליין

בית משפט השלום בפתח תקווה, קיבל, ביום רביעי השבוע, את בקשת משטרת ישראל והורה על הארכת מעצרו של אליהו ארז בן 70 המתגורר כיום ברמלה, בשישה ימים להמשך חקירה.

ארז, אשר בין היתר ניסה לרכוש את מכבי נתניה, נעצר ביום שלישי בשעות הערב בנהריה. ארז, שהיה דרוש לחקירה במגוון עבירות הונאה, יצא מישראל בשנת 2007.

על פי החשד שנחקר בשעתו, נהג ארז לרכוש את אמונם של אנשי עסקים ולשכנע אותם להכנס לשותפויות עסקיות בארץ ובעולם. לאחר שהשקיעו את חלקם בעסקה, גנב את כספם וזייף המחאות תוך גרימת נזקים במאות אלפי שקלים.בנוסף חשוד ארז, כי נהג להשתמש בהמחאות שלו או כאלה שהשיג במרמה ולהשתמש בהן בידיעה שאין ולא יהיה להן כיסוי. בשנת 2006 נחקר ארז באזהרה. לאחר חקירתו שוחרר בתנאים, אולם כעבור מספר חודשים עזב את ישראל למדינה זרה.

נציג המשטרה מסר בדיון על הארכת מעצרו, כי לאחר שארז עזב את הארץ פעלה המשטרה לאתרו ואף פנתה לאינטרפול. בנוסף נחשד, כי ארז נכנס לארץ באמצעות מסמך לא ברור ולא באמצעות דרכונו.

פרקליטו של ארז, עו"ד ארז מושקוביץ מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בבית המשפט כי "לאחר שנחקר באותן פרשות, מהן שוחרר, התנאים לשחרורו לא הופרו על ידו, הוא עזב את הארץ כדין. עצם העובדה שאדם נחקר במשטרה, לא מונעת ממנו בשום פנים ואופן יציאה מהארץ וזו חירותו המלאה".

בנוסף טען, כי המשטרה לא הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי ולא עשתה זאת במשך שנים רבות: "שמו עלה בתקשורת כמי שמתעניין ברכישת קבוצת הכדורגל מכבי נתניה, ואז כנראה נזכרו באותו תיק שנמצא בבויעדם".

בנוסף טען עו"דמושקוביץ, כי ארז הוא אדם חולני ולא לקחו אותו לבית חולים, למרות שהתחנן לכך "במקום זאת אומרים לו תפנה לחובש בבית המעצר בלילה, שהוא יטפל בך". עו"ד מושקוביץ ביקש מבית המשפט להורות על שחרורו על מנת שיפנה לטיפול רפואי מאחר ולטענתו אין שום עילה למעצרו המחודש.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, כרמית בן אליעזר, נענתה לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של ארז עד ליום שני הקרוב. השופטת בן אליעזר הורתה לשירות בתי הסוהר להביא את ארז לבדיקה אצל רופא בית המעצר בהקדם האפשרי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן