נערי אור ירוק פועלים להכשרה מקצועית לרוכבי דו גלגלי

0
97
צילום באדיבות עמותת אור ירוק

חברי קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק בנתניה, פנו לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, וביקשו ממנו לסייע להם להציל את חיי רוכבי האופנועים הצעירים.

בפנייתם ביקשו בני הנוער "לקדם הכשרה מקצועית לרוכבי הדו גלגלי, אשר תהיה מקיפה ונרחבת יותר ותקנה לרוכבים הצעירים כלים מקצועיים, שיסייעו להם לשמור על חייהם בכבישים".

בנוסף, ציינו חברי קבוצת הנוער את הנתונים העגומים של היפגעות רוכבי הדו גלגלי בישראל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ציינו, בשנת 2015 נהרגו 53 רוכבי אופנוע, מתוכם 19 רוכבי אופנוע צעירים (עד גיל 24), שמהווים כ- 36% מכלל רוכבי האופנוע ההרוגים בשנה זאת. הם הוסיפו, כי מספר זה גבוה פי ארבעה מחלקם היחסי של רוכבי האופנוע הצעירים מכלל הרוכבים בארץ.

בני הנוער הדגישו בפנייתם, כי מספר הנפגעים הצעירים הגבוה, עקב חוסר ניסיון: "נתון זה מצביע על כך שקיימת בעיה חמורה בקרב רוכבי האופנוע הצעירים ואנו סבורים כי אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא חוסר הניסיון של רוכבים אלו".

מעמותת אור ירוק נמסר, כי "קבלת רישיון לכלי רכב דו גלגלי בישראל הוא הליך מהיר ופשוט כך שכל צעיר שרוצה לרכב על קטנוע יכול לעשות זאת בקלות רבה מדי וללא ניסיון מספיק. כאשר נער צעיר עולה על כלי רכב זה, הוא חשוף לסכנות רבות שהוא כלל לא מודע להן ולא יודע כיצד להתמודד איתן. לכן, יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה, כדי שאותם נערים יקבלו יותר ניסיון בכביש ויותר ידע, אודות הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן