נשיא חדש לאקדמית נתניה – פרופסור יעקב הרט

0
318
פרופ' יעקב הרט, נשיא מכללת נתניה החדש. צילום תמיר ברגיג

פרופ' יעקב הרט מונה השבוע לנשיא מכללת נתניה במקום פרופ' צבי ארד, אשר שימש כנשיא המכללה מיום הקמתה. פרופ' הרט ייכנס לתפקידו החל מאוקטובר 2017 ושנת הלימודים הקרובה תשע"ח כנשיא האקדמית נתניה. פרופ' הרט נבחר על ידי מועצת חבר הנאמנים של המכללה, אשר קיבלה פה אחד את המלצת הוועדה לאיתור נשיא למכללה ועדכנה בהחלטתה את המועצה להשכלה גבוהה.

פרופ' הרט הוא בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנה בעולם האקדמי. בין תפקידיו הרבים באקדמיה כיהן כראש החוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת באוניברסיטת ת"א, כראש הסקציה לרפואה כללית ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת ת"א. פרופ' הרט משמש כיו"ר חבר הנאמנים של האקדמית נתניה בהתנדבות מעל 20 שנה ופרסם כ-120 מאמרים מדעיים בעיתונות המקצועית.

בנוסף לעבודתו בתחום האקדמי, לזכותו ניסיון של 30 שנים בשורה של תפקידים בכירים במערכת הבריאות ובפעילות ציבורית. הרט ניהל במשך כ-20 שנה את בי"ח השרון ובתקופתו נבנו מחלקות חדשות, נעשתה פעילות מקצועית ואיכותית, ובית החולים הגיע להישגים פורצי דרך. הוא ניהל מעל 12 שנים את בי"ח השיקומי לוינשטיין, ובתקופת כהונתו הביא לשיפור תדמיתו והקנה לו מוניטין בינלאומי. פעל רבות לגיוס תרומות לבינוי האגף החדש ולהסכם לשיפוץ יסודי של האגף הישן וציודם בטכנולוגיות הכי מתקדמות והכל תוך איזון כלכלי של בית החולים.

בנוסף מכהן פרופ' כנשיא איגוד בתי החולים בישראל, שימש כיו"ר האיגוד הישראלי לבריאות הציבור, כיו"ר איגוד מנהלי בתי החולים בישראל (כיום נשיא האיגוד משנת 2011), כחבר במועצת הבריאות במינוי שר הבריאות כנציג קופ"ח כללית ועוד. הרט הוא גם זוכה פרס בן גוריון למחקר אקדמי מטעם ההסתדרות הכללית וכיהן כיו"ר ועדת הלסינקי בשירותי בריאות כללית בין השנים 2012-2017.

פרופ' צבי ארד, מייסד המכללה האקדמית נתניה ונשיאה במהלך 22 השנים האחרונות, ובעל ניסיון של מעל ל-50 שנה בעולם האקדמי ומתמטיקאי בעל שם בינלאומי, מונה לנגיד.

מהמכללה האקדמית נמסר, כי פרופ' ארד הצליח בשנותיו באקדמיה לשלב בין פעילות מדעית בזירה הבינלאומית לבין פעילות ציבורית ענפה בתחום הקידום והפיתוח של ההשכלה הגבוהה בישראל.

ביוזמת פרופ' ארד נחתמו עשרות הסכמים לשיתוף פעולה מדעי עם מוסדות מחקר ברחבי העולם ביניהם האקדמיה של ברית המועצות ואוניברסיטאות ומכוני מחקר באמריקה, קנדה, גרמניה, אנגליה, איטליה, רוסיה, סין ועוד.

בעבודתו הציבורית הקדיש עצמו לפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל ומילא תפקידים מרכזיים בפיתוחה של אוניברסיטת בר-אילן ובפיתוח המכללות האזוריות בצפת, אשקלון ובעמק הירדן. בנוסף לתפקידים בכירים קודמים באקדמיה ביניהם נשיא ורקטור אוניברסיטת בר אילן, ארד הקים יחד עם שותפו לדרך פרופ' ברנרד פינצ'וק במחלקה למתמטיקה של אוניברסיטת בר-אילן, את מכון אמי נטר בשיתוף עם מכון מקס פלאנק ואת מכון גלברט. יחד הם ייסדו לפני 35 שנה את התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה בשיתוף עם אוניברסיטת בר-אילן הפועלת ב–30 מוקדים ברחבי הארץ. בתכנית משתתפים כ–7,000 תלמידי תיכון המסיימים בחינת בגרות במתמטיקה 5 יחידות בכתה י', ותוך כדי לימודי התיכון משתלבים באקדמיה בלימודי מתמטיקה, פיסיקה, מדעי המחשב והנדסה ובגיל 19 לפני השרות הצבאי מסיימים את התואר הראשון.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן