נתניה: אושרה שורה ארוכה של שמות רחובות חדשים ושינוי שמם של ישנים

0
354

 

מועצת העיר נתניה אישרה בישיבתה האחרונה שורה ארוכה של שמות רחובות חדשים ושכונות חדשות ברחבי העיר נתניה. זאת על-פי המלצת ועדת שמות הרחובות והאתרים העירונית, בראשותו של חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני. בין השאר, בעקבות התגייסות חברי המועצה ונציגי הציבור הדתיים, דחתה הוועדה התנגדותם של שניים מתושבי רחוב תחכמוני לבקשת נציגי ש"ס לשנות הרחוב הוותיק ולקרוא לו מעתה על-שם הרב שמעון גבאי ז"ל, מראשי הקהילה החרדית בנתניה.

על פי הצעת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, יקרא מעתה מתחם נת/ 542 תחת השם "כוכב-הים", כאשר במתחם זה יונצחו חסידי אומות העולם. כמו כן יקרא מעתה אגם 3 "קריית-המדע" ויונצחו בו ממציאים ומדענים גדולים שתרמו בהמצאתם רבות לקידום האנושות.

בישיבות ועדת השמות העירונית, בהם נטל חלק גם מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הוחלט על קריאת שורה ארוכה של שמות רחובות חדשים על שם אנשי ציבור ותרבות. בין ההחלטות: קריאת רחוב על שמו של הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון וכן רחובות על-שם הרבנים עובדיה יוסף ויוסף שלום אליישיב. בהיבט הציבורי אושרו רחובות חדשים על-שם שורה של אישי ציבור בהם ד"ר דב יוסף, ח"כ יוחנן בדר, האלוף מאיר זורע, ד"ר יוסף בורג, ד"ר משה זמורה וד"ר חיים צדוק וכן על-שמם של על יושבי ראש הכנסת בהם ח"כ קדיש לוז, ח"כ נחום ניר וח"כ דב שילנסקי.

לבקשת סגן ראש העיר, חגי חדד, אישרה מועצת העיר את המלצת ועדת שמות להחלפת שמו של רחוב תחכמוני על שמו של הרב שמעון גבאי. עוד נקבע, כי רחוב "נצח ישראל" בשכונת דורה ייקרא מעתה על שמו של איש החינוך, יונה בוגלה, שהיה ממנהיגיה הגדולים של יהדות אתיופיה. החלטה נוספת קשורה לשכונת אגמים. בשל החשש לכפילות, הוחלט לשנות את שם רחוב "שמורת נחל השיזף" לשם "שמורת נחל הבניאס".

בהמשך המגמה להנצחת \מדינאים זרים גדולים, \בהם סר וינסטון צ'רצ'יל וג'ק קנדי, החליטה הוועדה ביוזמה משותפת של פיירברג-איכר ועו"ד בנימיני, לקרוא לשני רחובות בעיר על-שם שני נשיאים אמריקנים, הארי טרומן ודיוויד אייזנהאואר, שתרמו כל אחד בדרכו לתקומת מדינת ישראל.

לנתניה און ליין נמסר, כי אושרה בקשת משפחת שר-טוב לקרוא רחוב, הממוקם בסמוך לאצטדיון העירוני החדש על-שם יוסף שר-טוב, מבעליה המיתולוגיים של קבוצת מכבי נתניה – זאת כהמשך להנצחתו של יוסף שר-טוב ז"ל, שבעבר נקרא אצטדיון "הקופסא" על שמו בטרם נהרס.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן