בנתניה בוטל אירוע הגליץ' – בכפר סבא הוחלט לקיימו

1
122
צילום fotolia

מה שהתחיל בקול תרועה, הסתיים בקול דממה דקה. אירוע הגליץ' – מגלשת המים הארוכה בעולם – התבטל בנתניה, עקב החמרת דרישות האבטחה. במקביל, בעיר כפר סבא אושר האירוע.

גורמים העוסקים בהפקת אירועים מסרו לנתניה און ליין – ksn, כי "לא יתכן, שבכל פעם שמגיע אירוע לנתניה, תחמיר המשטרה את דרישותיה, בעוד שבכפר סבא האירוע מאושר ללא בעיה. המרחב הוא אותו מרחב, מפקד המרחב הוא אותו מפקד מרחב ולכן נראה תמוה שפחות או יותר, באותו תזמון, בכפר סבא מקיימים את האירוע ובנתניה הוא מבוטל בטענה של שילוש כוחות האבטחה וצרכים לוגיסטיים".

לדברי אותו גורם, החמרת דרישות האבטחה ייקרו את העלויות בכמעט 100 אלף שקלים יותר מכפר סבא. לדבריו, ככל הנראה, האירוע אושר בכפר סבא ללא החמרה בדרישות, כיוון שהוא יתקיים במתחם סגור: "לא ברור לי מדוע בנתניה לא חשבו מחוץ לקופסה והעבירו את האירוע למתחם שלולית החורף, או לחילופין יכלו להשתמש בכביש סגור שקיים לאורך חצי קילומטר בשכונת אגמים.- כך אפשר היה, מבחינת אבטחה, לשלוט על האירוע ולקיים אותו מבלי לפגוע בתנועה, ללא עודף לוגיסטיקה והפרעה לתושבים".

בנוסף נמסר לנתניה און ליין – ksn, כי האירוע אמור להתקיים גם בערים נוספות, בין השאר בעוד כשבועיים בגדרה, אי לכך תמוה שדווקא בנתניה נדרש שילוש של כוחות הביטחון ולוגיסטיקה מיוחדת, דבר שפגע ברווחים של היזם.

את תגובת היזם לא ניתן היה להשיג. מחברת ההפקות הפנו את נתניה און ליין – ksn, לעיריית נתניה לקבלת תגובה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "אירוע "גולשים בעיר" תוכנן להתקיים בנתניה באמצעות זכיין ובמתכונת של כרטיסים בתשלום, כאשר העירייה מסייעת בהוצאות לוגיסטיות, כך שבתמורה יעניק הזכיין הנחה משמעותית לתושבי נתניה. בישיבות ההיערכות שהתקיימו בימים האחרונים במשטרת ישראל ולאור הפקת הלקחים מקיום האירוע בפ"ת, הוחלט להחמיר את דרישות האבטחה, הלוגיסטיקה והרישוי – דבר שהביא להגדלת תקציב האירוע פי שלושה מהמתוכנן. במצב דברים זה, לא ניתן היה לתמחר את השתתפות הקהל ובפרט תושבי נתניה במחיר סביר, לפיכך הוחלט להמיר את אירוע הגליץ' לאירוע אחר בו הכניסה לתושבי העיר תהה ללא עלות, וזאת מתוך אחריות כלפי הקופה הציבורית וכן רצון להעניק לתושבי נתניה מגוון פעילויות".

במשטרה לא התייחסו לשאלות נתניה און ליין – ksn, באשר לאישור קיום האירוע בכפר סבא לעומת נתניה ומסרו: "כל אירוע ציבורי מאופיין כפריט רישוי על-פי גודלו, היקפו ומתן מענה לביטחון הציבור באופן המיטבי".

תגובה 1

  1. הייתי מציעה לעירית נתניה לפני שיוצאים בהצהרות גדולות סיגרו פינות וודאו שהכח בסדר ואז, תודיעו לתושבים
    התושבים יהיו מרוצים והעיריה ומי שעומד בראשה יקבלו קרדיט חם מתושבי העיר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן