נתניה: בוטל קונצרט החורף של הקונסרבטוריון העירוני

0
113
צילום אילוסטרציה: fotolia

ביום חמישי השבוע היה אמור להתקיים קונצרט החורף הייצוגי של הקונסרבטוריון בנתניה. תלמידי הקונסרבטוריון העירוני, המורים וההורים היו נרגשים לקראת הקונצרט, אליו התכוננו ההתלמידים כל השנה, אולם השבוע הכריז יו"ר ארגון ההורים הארצי, רן ארז, על סכסוך עבודה ועל ביטול הקונצרט.

במכתב לציבור המורים בנתניה, טען ארז, כי "הובא לידיעתי שמטעם עיריית נתניה נשלחו הודעות לבתי הספר ולמנהלים, בהן הם נתבקשו להעביר לידיעתכם שהדרישות של ארגון המורים עבור מורי הקונסרבטוריון בנתניה הן דרישות שאינן סבירות וגובלות בשערורייה. השערורייה האמיתית היא שמורי הקונסרבטוריון, אשר מלמדים תלמידים בנתניה, מועסקים ע"י העירייה בתנאים של עובדי קבלן ואף פחות מזה".

עוד טען ארז במכתבו, כי מדובר בניצול של מורים ללא קשר להשכלתם האקדמית, ללא קידום, בהעסקה אישית לפי שעות ללא כל בטחון תעסוקתי וסוציאלי. עוד לטענתו עיריית נתניה מתחמקת מלהסדיר עבור מורי הקונסבטוריון הסכם קיבוצי ומשתמשת כל פעם בתירוץ אחר: "זו השערורייה האמיתית, וזה יותר משנתיים עיריית נתניה מתחמקת מלהסדיר עבור מורים אלו הסכם קיבוצי ומשתמשת כל פעם בתירוץ אחר. במו"מ שניהלנו, ובהצעות להסכם קיבוצי שהגשנו, הבאנו בחשבון את התנאים המיוחדים של מורי הקונסרבטוריון, ולמרות זאת העירייה מתעקשת".

ארז לא מתכוון לוותר ולהמשיך במאבק: "אנו נמשיך במאבק, והחל ממחר (יום חמישי א.ח.) אין להחתים עוד את שעון הנוכחות בשום בית ספר בנתניה! מורים יעשו את עבודתם בהתאם למערכת, לא ייעדרו משיעורים, אבל לא יחתימו כרטיס בשעון".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי ארז הכריז על סכסוך עבודה מול עיריית נתניה למרות שנקבעה פגישה בנושא ליום ראשון הקרוב. גורם בכיר מסר, כי "לא ברור מדוע ארז לא חיכה לפגישה ביום ראשון ומיהר להכריז על סכסוך עבודה על גבם של התלמידים".

ממספר הורים של תלמידים נודע, כי מדובר במאבק שמתנהל כבר מספר שנים. אמא לשלושה תלמידים שהיו אמורים להופיע בקונצרט סיפרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מדובר מוסד מכובד שמביא הרבה כבוד ושם יפה לנתניה. לא יכולתי לראות את התסכול של מורים שמקבלים אותו שכר כבר עשר שנים. כולם מאוכזבים שהקונצרט בוטל. הילדים עובדים קשה כל השנה, גם הילדים וגם המורים מתוסכלים. יש לי שלושה ילדים שהיו צריכים להופיע בקונצרט והם מאד מאוכזבים, אבל הבנתי מהמורים שכולם בעלי תואר ראשון ושני שהם מקבלים שכר של מדריך במתנ"ס. אין להם תנאים של מורים וחבל. גם לפני שנתיים התבטל קונצרט החורף מאותה סיבה, אבל הדברים לא זזים. המורים נותנים מעבר לנדרש, כולל שעות חינם. זה תענוג להגיע למקום הזה, זה בית, זו איכות. פשוט מתסכל שמגיעים למצב כזה. הבנתי שמדובר בבעיה בכל הארץ שמורים כל כך מוכשרים מקבלים שכר נמוך, זה לא יעלה על הדעת. כבר מספר שנים המאבק הזה מתנהל וכלום לא מתקדם".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, יצאה אף היא נגד הצעד של ארז. לנתניה און ליין מסרה, כי "ההחלטה הקרה של רן ארז לבטל קונצרט לילדים, למרות שיש תאריך לפגישה בנושא, ממש לא ברורה ובטח לא מקובלת על ההורים והתלמידים. קשה יהיה לרפא את הכאב שהוא גרם לילדים שממתינים לקונצרט. כאחד שנלחם לטובת ציבור הוא חייב להבין שלפגוע זאת לא הדרך. תלחם עבור המורים לא על חשבון התלמידים. דבר איתי, אעזור לך להיות יצירתי. אין סיכוי שנסלח לך על הצער הרב שאתה גורם לילדים שלנו".

גם בעיריית נתניה תקפו את החלטתו של ארז וטענו, כי היא גובלת בשערוריה. לנתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר בתגובה, כי "למען הסר ספק נציין כי מדריכי הקונסרבטוריון מקבלים שכר ראוי והוגן, אנו בעיצומו של משא ומתן וכן בהליך גישור אצל עו"ד לילאן ממשרד התמ"ת. אנו מופתעים מהצעד החד צדדי אותו נוקט רן ארז שכן לטובת שיפור תנאי שכרם של המורים נקבעה פגישה בתאריך 7 בפברואר. ביטול הקונצרט לו חיכו התלמידים לאורך כל השנה, הינו צעד קיצוני ביותר העלול להביא לכריתת הענף עליו יושבים המורים. אנו רואים אקט זה, שיביא לפגיעה בתלמידים, בחומרה רבה והמהלך אותו מוביל רן ארז הינו התערבות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי. נבהיר כי לעירייה אין כל חובה לממן חוגים והקונסרבטוריון, חשוב ככל שיהיה, הינו חוג למוסיקה. מה גם שדרישתו של רן ארז תביא בהכרח להוצאה כספית נוספת מכיסי ההורים – דבר לו העירייה מתנגדת".

בנוסף נמסר מעיריית נתניה, כי "העירייה רואה חשיבות רבה בטיפוח התרבות ובמסגרת זו מסבסדת כל תלמיד בקונסרבטוריון ב למעלה מ-3000 שקלים לשנה בממוצע, בנוסף למלגות בהיקף של רבע מיליון שקלים (כאשר מדובר במוסד המקיף כ- 500 תלמידים). זאת לצד השקעה נרחבת שביצעה העירייה בעלות של מיליוני שקלים בבניית תשתיות וסביבה לימודית איכותית עבור המורים והתלמידים, הכוללת חדרי לימוד, חדרי ספח וכל הנדרש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן