נתניה: ביהמ"ש העליון עיכב זמנית מינוי ממונה למועצה הדתית

0
134

צו ביניים למינויו של אשר אוחנה, לממונה על המועצה הדתית בנתניה, הוצא בשבוע שעבר בעקבות בג"ץ שהוגש נגד המינוי. אוחנה מונה במקומו של הממונה הקודם, יהודה כהן. הבג"ץ הוגש על ידי חבר מועצת העיר, ד"ר ישראל שטבון, אשר טען, כי הגיע הזמן לאחר שנים למנות יו"ר וחברי מועצה על פי חוק.

גורמים במועצה הדתית מסרו לנתניה און ליין – ksn, כי מינויו של אוחנה המקורב לדרעי, בא חודש לאחר הבחירות וכניסתו של שר הדתות החדש, דוד אזולאי, לתפקידו. אותם גורמים טענו, כי  "לא ברור מדוע מיהרו למנות ממונה חדש. החשש הוא, כי מינויו של אוחנה, יביא, לכאורה, למדיניות פשרנית בענייני דת בעיר".

ד"ר שטבון מסר לנתניה און ליין – ksn, כי במועצה הדתית בנתניה מכהן ממונה או בעל חתימה, דבר שצריך להיות זמני על פי החוק. לאחר בחירות וכינון מועצת עיר חדשה היו חייבים לבחור יו"ר מועצה דתית וחברי מועצה: "ניסינו במשך שנתיים לפעול לבחירת יו"ר מועצה דתית וחברים על-פי החוק, פתאום בצורה מפתיעה ביותר התברר, כי הוחלט לפטר את הממונה הקודם ולמנות במקומו ממונה חדש. זה מחטף. אין לי שום דבר אישי נגד הממונה החדש, אבל זה יגרום להנצחת המצב הקיים של ממונים זמניים, במקום לבחור יו"ר מועצה וחברים, שמייצגים את הציבור".

ד"ר שטבון הוסיף, כי הכוונה בהגשת הבג"ץ היא לא לפסול אף אחד, אלא לגרום לכך שהמצב הזמני, שנמשך שנים רבות, ייפתר: "זה בפירוש לא תקין, כי לפי החוק חייבים כינון של מועצה דתית עם יו"ר. אם אכן הכוונה שיהיה ממונה זמני, למה למנות מישהו חדש? המינוי מוכיח שיש כוונה להנציח את העניין הזה. כנציג ציבור אני חושב שאנחנו צריכים לבחור יו"ר וחברי מועצה דתית, שמייצגים את הציבור".

כאמור שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, נענה לבקשת ד"ר שטבון והוציא צו ביניים האוסר את מינויו של אוחנה, עד לבירור העתירה. מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי הם קיבלו את העתירה ומטפלים בנושא. את תגובת משרד הדתות לא ניתן היה להשיג עד לרגע פרסום הכתבה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן