נתניה: ביום רביעי שביתה בבתי הספר העל יסודיים

2
100
(fotolia) צילום

יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז, הודיע, כי הלימודים בבתי הספר העל תיכוניים בנתניה יושבתו ביום רביעי. לטענתו ארגון המורים נאבק בתופעה של העסקת מורים על ידי קבלן בנתניה ותנאי העסקתם פוגעים הן במעמדם של המורים והן במעמד התלמידים.

עוד לטענת ארגון המורים, המפנים אצבע מאשימה לעיריית נתניה: "מורי הקונסרבטוריון המועסקים כתף אל כתף בבתי הספר עם מורים המועסקים על ידי העירייה או משרד החינוך, אינם זוכים לתנאים בסיסיים המעוגנים בהסכמים קיבוציים ובחוקי עבודה, כמו ימי חופשה, ימי מחלה, קרן השתלמות ועדכוני שכר שלא עודכנו כבר יותר מעשור. יתרה מכך תשלום השכר למורים הוא לפי שעת עבודה ולא לפי שכר חודשי. המורים חתומים על הסכמים אישיים, שהתנאים שלהם נקבעים חד צדדית ואישית על ידי מנהלי הקונסרבטוריון וראשי העמותה העירונית לתרבות".

מארגון המורים נמסר בנוסף, כי ארגון המורים מנהל מזה שנתיים משא ומתן "אך עיריית נתניה על פקידיה הבכירים עושים כל מה שאפשר שלא להגיע לסיכומים. במידה ועיריית נתניה תמשיך בסירובה, למרות שמדובר בתלמידיה ומוריה, נאלץ להיאבק עם כל המשמעויות של הדבר".

ארגון המורים הטיל את האחריות על השיבושים על עיריית נתניה והדגיש: "לא ניתן יד להמשך ניצול המורים". נודע, כי המורים מארגון המורים הארצי ישבתו בבתי הספר תיכוניים וחטיבות הביניים, למעט בתי הספר של רשת אורט ובני עקיבא.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "אנו מתנגדים להשבתה הפראית שאינה חוקית ורואים בחומרה רבה את המהלך החד צדדי אותו נוקט רן ארז ואת התערבותו בתחום החינוך הבלתי פורמאלי. דרישתו של ארז להשוות את שכרם של מורי הקונסרבטוריון לשכרם של מורי התיכון אינה הגיונית בעליל, שכן הקונסרבטוריון, חשוב ככול שיהיה, הינו חוג למוסיקה. בעוד שמורי התיכון מלמדים עשרות תלמידים בקבוצה, מחברים ובודקים בחינות ועבודות, מטפלים בכל הבעיות המורכבות בכיתה ומחוצה לה – מורים לנגינה בקונסרבטוריון מלמדים באופן פרטני, תלמיד אחד, שבחר ללמוד אצל מורה מסוים. לפיכך אין כל בסיס להשוואה ביניהם, ומכאן שעצם הדרישה להשוואת השכר היא שערורייתית ופוגעת בראש ובראשונה במורי התיכון ובמעמסה המוטלת על כתפיהם. נדגיש כי ההשבתה, המעמידה את הילדים כבני ערובה, הינה צעד קיצוני ביותר העלול להביא לכריתת הענף עליו יושבים המורים ואף לסגירת הקונסרבטוריון, ונשקול צעדנו בהתאם לכל דין. למען הסר ספק נציין כי מדריכי הקונסרבטוריון מקבלים שכר ראוי והוגן, אנו בעיצומו של משא ומתן וכן בהליך גישור".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, המתנגדת גם היא להשבתה, מסרה: "הנחתי את ועד ההורים העירוני לשלוח את התלמידים לבית הספר. אני רואה בכך שיא החוצפה, השבתת עיר שלמה בשל חוג המתקיים אחר הצהריים. אם מנהלים משא ומתן אין לעשות זאת על גב התלמידים וההורים, בודאי כשמדובר בחינוך הבלתי פורמאלי, אין זו הדרך".

סגל הוסיפה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אני קוראת לכל המורים והמורות בארגון לקום נגד רן ארז וללכת לבית הספר. יש לנו מספיק סיבות להשבית ואנחנו חורקים שיניים רק בכדי לא לפגוע בתלמידים והוא פוגע בתלמידי התיכון שנמצאים בחצי השני של שנת הלימודים, עם כל הלחץ של מבחני הבגרות".

2 תגובות

  1. אויש , כמה שטויות אפשר להגיד גם מצד העירייה וגם מצד ועד ההורים. המורים האלה עובדים גם בבית ספר צרניחובסקי ומלמדים שם מגמת מוסיקה , בזכותם יש בבתי ספר , פרוייקט בית ספר מנגן והמורים מכינים את התלמידי ם במבחני בגרות שעם זה הם מתקבלים לאקדמיה למוסיקה , תזמורות צה"ל וכדומה . אי אפשר שמורים אלה יסבסדו מכיסם את לימודי המוסיקה של הילדים . צריך לשלם להם כמו שצריך ולהפסיק את המניפולציות והדמגוגיות המיותרות.

    • קרן, יש לבצע הפרדה בין מורים למוסיקה, המלמדים בבית טשרניחובסקי ומקבלים על-כך שכר – ללא כל קשר לקונסרבטוריון, לבין השכר המשולם למורים המלמדים בקונסרבטוריון בשעות אחה"צ (עבודה שנייה אם תרצי) ומקבלים על-כך שכר ועל זה הוויכוח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן