נתניה: ביקורת קשה על תכנון כיכר ציון החדשה

0
657
השמש ממלאה את הכיכר ואנשים אין

בחודש מאי השנה לאחר למעלה משנת שיפוצים, נפתחה בקול תרועה כיכר ציון, המשופצת, זו הפעם השלישית בתולדותיה. בעיריית נתניה ביקשו להדגיש, כי עבודות השדרוג כללו הטמנת מערכות חשמל ותקשורת מתחת לקרקע וכן שדרוג השירותים הציבוריים, הקמת שירותי נכים, פינות ישיבה, אלמנט מים, דק, צמחיה ועוד.

משנפתחה הכיכר סוף סוף, נשמעו ביקורות קשות על כך שבכיכר אין פינת צל אחת. הכיכר עצמה נבנתה עם שיפועים חדים ומדרגות, שני ספסלים דמויי פינות ישיבה הוצבו בסמוך למדרגות וספסל נוסף צמוד לאלמנט המים. גורמים עירוניים הודיעו אז, כי הכיכר עדיין לא הושלמה וכי יהיו במקום פינות ישיבה – שולחנות וכסאות וכן ציליות. השבועות חלפו ואף חודשים, אולם מי שקיווה לראות כיכר הומה, מצא כיכר עזובה, כמעט נטושה – פינות ישיבה אין והשמש קופחת בלהט.

תושבת מרכז נתניה סיפרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "כואב הלב לראות את השממה הזו באמצע העיר. שלוש פעמים שיפצו את הכיכר הזו, אמנם היא יפה, אבל זו כבר בדיחה. אין פה טיפת צל, אין מקומות נורמלים לשבת בהם. עד השיפוץ האחרון ישבו בכיכר מבוגרים ונכים עם המטפלים שלהם, אולם השיפוץ האחרון הבריח אותם. לא מספיק שאין טיפת צל, לא מספיק שאין פינות ישיבה נורמלית, מישהו החליט לבנות את הכיכר בשיפוע כל כך חד שבלתי ניתן לשבת בצורה נוחה עם כסאות הגלגלים במקום הזה. בנוסף לזה אם נכה בכסא גלגלים או מישהו שמתקשה בהליכה רוצה להגיע למפלס העליון של הכיכר, יש רק כניסה מכיוון מערב. זו לא נגישות והתחשבות בקישישם ונכים. אני לא מבינה איך במדינה בה יש רוב ימות השנה שמש, לא חשבו על טיפת צל. האם הם מצפים שהעצים הבודדים שם יפתרו את בעיית השמש? מישהו צריך לתת את הדין על המקום הזה".

תושבת נוספת, הוסיפה, כי "הכיכר מאד יפה, אבל אני חוששת לבוא עם ילדי למקום הזה, הרמפות שבנו והמדרגות מאד מסוכנות. הילדים משחקים שם, רצים ומתרוצצים וזה ממש מסוכן. הם יכולים ליפול ולהיפצע. כל כך חבל שלא חשבו על כל הדברים האלה. הילדים שלי מאד מתלהבים מהמים בכיכר, אבל אי אפשר לתת להם לשחק שם בחופשיות וחבל. במהלך היום בכלל אין סיכוי שאביא אותם לכאן".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "כיכר ציון תוכננה כפינת נוי במעבר שבין רחוב סמילנסקי הרצל ושער הגיא. הכיכר מהווה מעבר המתאים במיוחד לנכים וקשישים מכל כיווני ההליכה, שכן קיימת נגישות מלאה במעבר בין רחוב הרצל, סמילנסקי ושער הגיא. יודגש כי המדרגות במקום, מהוות מעין מושבים של אמפי תאטרון קטן הצופה אל רחוב הרצל. במקום נשתלו עצים בוגרים שייתנו צל רב על כל שטח הכיכר וכן יוצבו בזמן הקרוב כסאות אדומים, לרווחת העוברים והשבים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן