נתניה: במבצע הנדסי מורכב הונף גשר השמורות

0
716
הנפת גשר השמורות. צילום רן אליהו

בלילה שבין שלישי לרביעי הונף בנתניה, במבצע הנדסי מורכב, גשר השמורות. לצורך הקמת הגשר נסגר כביש שד' בן גוריון לתנועת כלי רכב. סגירת הכביש יצרה, בשעות הערב המוקדמות, לא מעט עומסי ופקקי תנועה, שהורגשו אף במרכז העיר. עלות הפרויקט כ-20 מיליון שקלים.

הגשר הורם על ידי שלושה מנופים שונים. הנפתו של הגשר יצרה רצף שמורות, כאשר הגשר מחבר בין שתי ריאות ירוקות שהפכו לאורך השנים למוקדי פנאי ונופש בעיר- אגם (שלולית) החורף ושמורת האירוסים, בה צומח הריכוז הגדול בישראל של אירוס הארגמן. הגשר ישמש את הולכי הרגל ורוכבי האופניים כמעבר נוח ונגיש בין שתי השמורות.

מעיריית נתניה נמסר, כי מדובר בגשר עשוי פלדה וכן דק במבוק סינתטי, שאורכו כ- 90 מטר, רוחבו כשמונה מטרים ומשקלו כ-300 טון. רמפות הגישה לגשר הוקמו תוך שמירה על החי והצומח בסביבה. זאת בין היתר, תוך ביצוע חיבור מיטבי למערך השבילים הקיים במתחמים.

הגשר תוכנן על ידי צ. מוססקו אדריכל ומתכנן ערים בע"מ, אשר בעקרונות התכנון שם דגש על כך שמבנה הגשר ישדר תנועה מתמדת, הן מנקודת מבטו של הולך הרגל והן מנקודת מבטו של הנוסע ברכב העובר תחתיו. כמו כן מסר כי מערכת הגשר מורכבת מעמוד שידרה, חוליות וצלעות השזורות לאורכו, בדומה לבעלי חיים יבשתיים ויצורים ימיים שונים, המזכירים את מגוון החי באגם החורף.

בנוסף – נוצלה הטופוגרפיה המקומית ונשמרה לדבריו חשיפה הדרגתית לנוף, כאשר בשיאה נוצרת "הפוגה" הצופה על המשך הגשר ממערב, על רקע שמורת האירוסים וחוף הים וכן "נשמרו שיפועים נוחים עבור משתמשי הגשר, תוך ניצול הנקודה הגבוהה בדופן המזרחית של שד' בן גוריון לחיבור הגשר.

עוד נמסר, כי הקונסטרוקציה הייחודית של הגשר – רוקח אשכנזי מהנדסים בע"מ, הוקמה על הקרקע במשך כשנה, בפינת הרחובות שד' בן גוריון וגשר שלום עליכם ועם השלמת בנייתה הונף כאמור הגשר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן