נתניה במקום השמיני בנפגעי תאונות דרכים

0
97
צילום אור ירוק

נתניה היא העיר במקום השמיני בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים בישראל, כך עולה מניתוח מיוחד של עמותת אור ירוק לבסיס נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה, כי בחמש השנים האחרונות בין השנים 2013-2017 נפגעו בנתניה 587 הולכי רגל בתאונות דרכים – 2.78 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים כאשר בכל שנה נפגעים בממוצע בנתניה 117 הולכי רגל בתאונות דרכים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2017 נפגעו בנתניה 127 הולכי רגל, מתוכם שלושה הולכי רגל נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של הולכי הרגל ב-33 ערים בהן מתגוררים מעל 50 אלף תושבים בתקופת זמן של חמש שנים (2013-2017) במטרה לתת תמונת מצב מדויקת, הנתונים נבדקו גם בהשוואה למספר התושבים בכל עיר וניתן מדד של הולכי רגל נפגעים בהשוואה לכל אלף תושבים.

במקום הראשון נמצאת העיר תל אביב בה נפגעו בשנים אלה 2128 הולכי רוגל אחריה בת-ים עם 546 נפגעים, במקום השלישי רמת גן עם 489 נפגעים ואילו חיפה במקום הרביעי עם 868. אחריה נמצאת העיר פתח תקווה עם 706 נפגעים, חולון 558 נפגעים, אילת 142 נפגעים ובנתניה נפגעו בשנים אלה 587 הולכי רגל. חותמות את הרשימה מודיעין עילית עם 37 נפגעים, מודיעין מכבים רעות 46 נפגעים ו-27 נפגעים באום אל פחם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "הולכי הרגל נפגעים בעיקר בתחום העירוני וניתוח הנתונים מראה שרובם הגדול נפגע כתוצאה מאי מתן זכות קדימה של נהג הרכב. את הנתונים הללו ניתן לשנות באמצעות ריסון נסיעת מהירות כלי הרכב על ידי הצבת פסי האטה באותם רחובות אדומים שבהם נפגעים רוב הולכי הרגל. בנוסף, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בתוך הערים ולהתמקד באכיפה כנגד אותם נהגים שמזלזלים בחייהם של הולכי הרגל ומונעים מהם את זכות החציה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להוביל מהלך כולל בשיתוף ראשי הערים שיצמצם את מספר הולכי הרגל שנפגעים בתאונות דרכים. הגיע הזמן לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

לאחרונה שלח ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", פניות לראשי הערים בבקשה להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת. בפנייתו בפנייתו קורא מנכ"ל עמותת אור ירוק לראשי הערים לפעול בנושא ולהציב פסי האטה במקומות בהם יש ריכוז של ילדים ואזרחים ותיקים כגון: בתי ספר, גני משחקים, בתי אבות, מועדוני יום וכו'. ומציין כי מהלך זה יביא למיתון וריסון הנסיעה באזורים אלו ולהקטנת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים. ואכן בנתניה נצבעו המדרכות בסמוך למעברי חציה אזהרות לבטיחות הולכי הרגל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן