נתניה: במקום מרכז קהילתי – בית ספר דתי

0
421
בית ספר "הלל צור". צילום באדיבות עיריית נתניה

לפני למעלה משנה הודיעה עיריית נתניה, כי סוף סוף יוקם מרכז קהילתי לתושבי צפון נתניה. מהעירייה מסרו באופן רשמי, כי המרכז הקהילתי יקום במבנה של בית ספר "הלל צור" שיעבור ממשכנו למשכן חדש ברחוב סוקולוב.

מעיריית נתניה אף נמסר אז, כי "כיום פועל בית ספר "הלל צור" בשטח קטן, כאשר חלק מהכיתות ממוקמות במבנים טרומיים. במסגרת קידום הקמת המרכז הקהילתי, מתכוונת עיריית נתניה לפדות את מבנה בית הספר ממשרד החינוך, לערוך בו עבודות שדרוג והתאמות ולבנות כאמור בית ספר חדש לטובת ורווחת התלמידים. עוד נמסר, כי המרכז הקהילתי שיפתח במבנה "הלל צור" נועד לענות על צרכי התרבות והפנאי של תושבי צפון העיר, בדומה למרכזים החדשים שנבנו בשכונות נוף גלים, עיר ימים (ע"ש אריק איינשטיין) וקריית השרון (ע"ש ספי ריבלין)".

בימים האחרונים נודע למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי במשכן בית ספר "הלל צור" לא יוקם מרכז קהילתי, כפי שהובטח, אלא במקום ישוכן בית ספר "ברקאי" של תלמוד תורה.

עוד נודע למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי חברי ועד נתניה צפון מתכוונים לפעול על מנת למנוע מלשנות את הציביון החילוני של האזור. יו"ר ועד נתניה צפון, נורית קרטן, מסרה, כי "בשנים האחרונות החילונים מרגישים כרסום רציני ואפליה לעומת התושבים הדתיים. מה ההיגיון בבית ספר דתי לבנים בלב שכונה חילונית? בלבו של רחוב שרת ושיכון חיילים? בשנים האחרונות תוכננו שכונות חדשות בצפון מזרח העיר "לאוכלוסיה איכותית של חובשי כיפות" כפי שראש העירייה, מרים פיירברג איכר אמרה. אושרה ונבנתה ישיבת ראדין. בית ספר אוסישקין נסגר ובמבניו שוכן בית ספר דתי, באחד ממבני בית ספר "בארי" הוקם בית ספר חרדי לבנות. נראה שעיריית נתניה מתכננת ויוצרת עוגנים לאוכלוסיה דתית, כך האזור ישנה את צביונו. כל מה שהזכרתי הוא חלק ממה שמתרחש בעשור האחרון בצפון העיר וככל הנראה יביא לשינוי דמוגרפי יזום ומתוכנן".

קרטן הוסיפה, כי ועד נתניה צפון מתכוון לעורר את דעת הקהל וליזום פעולות נגד הפיכת האזור לדתי.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "בהנהלת העיר הוחלט כי בצמוד למבנה הלל צור החדש, שיבנה ברחוב סוקולוב יוקם מבנה חדש למרכז קהילתי/מתנ"ס, כאשר במסגרת השינויים ינתן מענה גם לביה"ס ברקאי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן