נתניה: בני רוצה גביע

0
139
בני לם נתניה
בני לם. צילום ניר אנשר

בני לם, מאמן קבוצת כדורגל החופים מכבי "רימקס" נתניה, לא ייחל לעונה מוצלחת כל-כך – בה קבוצתו, שלפחות בתחזיות המוקדמות של מיטב פרשני הכדורגל, הייתה צפויה להילחם על כל נקודה, בפועל מותירה אבק ומרסקת את היריבות בתוצאות חסרות תקדים. בראיון לנתניה און ליין מדבר לם על המטרה שהציב בכדורגל חופים (להגיע גמר וגם לקחת גביע) וגם על המטרות והיעדים בכובעו השני, כמנהל מחלקת הנוער של מכבי נתניה בעידן אייל סגל.

נתניה ממוקמת בראשות הבית, לאחר רצף ניצחונות מדהים. כיצד תגיעו להצלבות?
"אכן, נותר לקבוצת החופים עוד משחק לסיום הליגה הסדירה, ולאחר מכן יחל שלב ההצלבות מול שאר הבתים. השבוע נתניה תפגוש את ראש העין. כרגע אנו ממוקמים במקום הראשון. המטרה שלנו, כמובן, זה לשמור על המקום הראשון – כאשר ראש העין הממוקמת במקום השני תעשה הכל כדי לנצח אותנו. במידה ונצליח לשמור על המקום הראשון, בשלב ההצלבה נשחק מול הקבוצה הממוקמת במקום הרביעי בבית אחר".

לפני תחילת העונה פרשנים רבים העריכו שנתניה תקרטע. האם המאזן המושלם עד כה הפתיע גם אותך?
"אני חייב להודות, שבטרם התחילו האימונים הסדירים גם אני קצת חששתי. אולם, השחקנים הוותיקים לצד הצעירים התחברו מצוין והוכיחו עליונות כבר במשחק הראשון – עוד בטרם הגיעו לקבוצה השחקנים הזרים. את כל הקרדיט אני נותן לסגל הישראלי, שהפתיע גם אותי ביכולת המצוינת, הרבה ומעל כל מה שציפיתי. בכלל, בכדורגל חופים יש לנתניה קבוצה ראויה לגאווה. שחקנים כמו אלי חיי והבלם אלון לוי, דנין, אדם ובריגה. כל אחד בנפרד שחקן מצוין, אבל כקבוצה השנה הם מדהימים. הבעיה היחידה כעת היא, שהשוער שלנו למל צפוי לסגור ברעננה וכנראה לא יוכל לשחק איתנו בשלבים המכריעים בהמשך".

על-פי ניסיונך, האם תסכים להמר על הקבוצות שיגיעו בסופו של הליך לשלב הפיינל פור?
"כפר קאסם מצוינת וגם ראש העין השתפרה משמעותית, למרות שלא פתחה טוב. בני יהודה גם כן טובה ומפתיעה. כל השאר, פחות או יותר באותה רמה. כמובן, שיש את פתח תקווה ואת חדרה שתמיד המפגשים איתן קשים ומאתגרים במיוחד ואלה גם שתי הקבוצות שבאופן מסורתי מצליחות להפתיע בכל פעם מחדש. אני מעריך שכפר קאסם, ראש העין, בני יהודה ומכבי נתניה יגיעו, בסוף, לפיינל פור – לפחות על הנייר ומתוך הנחה שלא יהיו הפתעות במשחקי ההצלבה".

נבחרת ישראל בכדורגל חופים אינה משתתפת במפעל האירופי בשל בעיות תקציביות. עד כמה המצב חמור?
"לצערי, אין להתאחדות לכדורגל, כרגע, תקציב למימון השתתפות נבחרת ישראל בתחרויות בינלאומיות. מבחינתי מדובר בהחמצה ובאכזבה, כיוון שנבחרת ישראל בכדורגל חופים רשמה התקדמות משמעותית והישגים מצוינים ברמה הבינלאומית".

כמי שמנהל שנים ארוכות את מחלקת הנוער של מכבי נתניה, האם גישת העבודה של אייל סגל מורגשת?
"בוודאי. קודם כל, האנרגיות הן חיוביות וזה ממש חשוב. בכלל, לטעמי, סלובו דראפיץ' בונה קבוצה מצוינת. המטרה היא בניית קבוצה בריאה ולטווח ארוך. זה מה שבאמת חשוב. ושוב, התחושה הכללית היא תחושה של עשייה אמיתית ורצון לעזור ולסייע. את זה אתה מרגיש במתחם האימונים וכמובן אצל האוהדים שפשוט מחכים לפתיח העונה. חלק חשוב מאוד בתכנית הניהול של אייל סגל, זו מחלקת הנוער. העונה אני אאמן את קבוצת הנוער, ואנו בונים את מחלקת הנוער. המטרה היא לבנות כמה שיותר שחקנים במחלקת הנוער, שיגיעו בהמשך לבוגרים וישחקו במכבי נתניה. המערכת בניהולו של אייל סגל עובדת באיזון מלא בין כל המחלקות. זה ממש הרגיש לי כמו פעם, כשאני לבשתי את החולצה הצהובה וזה מרגש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן