נתניה: הוציא חשבוניות של חברה אחרת

0
127
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

ביקורת לבדיקת ליקויים שנערכה במשרד מע"מ נתניה תניב לקופת המדינה כחצי מיליון שקלים, אותם ישלם בעל עסק לעבודות שיפוצים ולהתקנת מקלחונים.

סיפור המעשה החל בביקורת שנערכה בתיק של חברה לשיווק ולהפצה מנתניה בעקבות חסר בסך של 50,000 שקלים בדוח למע"מ.

מרשות המיסים נמסר, כי למרות שנמצאו חשבוניות של החברה על סכום זה. בעל החברה זומן למשרד והתברר כי אכן מדובר בחשבוניות הזהות לשלו, אולם הוא אינו מכיר את הלקוח ולא הוציא את החשבוניות. בבדיקה מעמיקה יותר התברר כי החשבוניות הוצאו ע"י לא אחר מאשר חברו של בעל החברה, שהדפיס, תוך שימוש בשיטות זיוף מתוחכמות, חשבוניות מס הזהות לחשבוניות החברה.

החבר זומן לחקירה וטען, כי אכן ביצע את העבודות, והוציא ללקוח חשבוניות של החברה בסך 50,000 שקלים. עוד טען, כי זה בוצע על דעת הבעלים שלה, הואיל והם מתחשבנים אחת לחודשיים והחבר משלם לבעלים את סכומי המע"מ.

בנוסף התברר, כי החבר היה מבקש מלקוחותיו לשלם בצ'קים לפקודתו האישית ולא לפקודת החברה ופודה את הצ'קים תמורת מזומן.

עוד נמסר מרשות המיסים, כי הלקוח שקיבל חשבוניות ושעורר את ביקורת רשות המיסים, מסר, כי הבין שהחבר הוא הבעלים של החברה.

אנשי מע"מ נתניה המשיכו בביקורת, שהעלתה, כי החבר עוסק כבר משנת 2011 במכירה ובהתקנה של מקלחונים מטעם חברה העוסקת בתחום, מבלי שפתח תיק ברשות המסים. לדבריו, הוא עבד בשחור והסתיר את הכנסותיו מפני שמצוי בהליכי גירושים ובשל העיקולים שהטילה עליו גרושתו.

כשהחבר הבין שכל העובדות מצביעות על חשד להעלמת עסקאות על ידו, הוא הזדרז לפתוח תיק במע"מ. מאחר שהחברה למקלחונים סיפקה למע"מ את כל הנתונים לגבי היקף עבודתו, הוצאה לו שומה לשנים 2011 -2017, ספריו לשנים אלו נפסלו והוא חויב בכפל מס על הוצאת חשבוניות מבלי שהיה רשאי לעשות כן. סה"כ חיוב המע"מ של החבר עומד על 460,000 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן