נתניה: גמר חידון התנ"ך העירוני לבתי כנסת – הישורת האחרונה

3
315

החידון הייחודי, המציין ארבע שנים להיווסדו, מאפשר לנציגי ולנציגות כלל בתי הכנסת בעיר להיבחן על ידיעותיהם

מאות צפויים להגיע ולצפות בגמר חידון התנ"ך העירוני לבתי הכנסת, בשיתוף מכללת נתניה ובחסות נתניה און ליין – ksn, יהדות בשרון ורדיו 90  אשר יעביר את התחרות בשידור ישיר מעל גלי האתר.

 חידון התנ"ך העירוני, המתקיים זו השנה הרביעית בעריכת והנחיית חבר המועצה עופר אורנשטיין, נולד בשל הצורך לקרב את התנ"ך לכלל האוכלוסיות בנתניה – מתוך אמונה כי התנ"ך הוא של כולם. במהלך השנים שעברו התמודדו נציגי ונציגות בתי כנסת מכל רחבי העיר, ללא הבדל של סגנון תפילה או סוג הכיפה.

החידון השנה יהיה בסימן "השפה העברית – לשון הקודש" לזכרם של ר' שלמה מכלוף-אורגד ו ר' פריז'א מתוק . במהלך החידון יופיעו שחקני תיאטרון נוער פולג בהצגות תנ"כיות מומחזות וגם הקהל יוכל להשתתף ולענות על שאלות לקהל שיוסיפו ניקוד לצוות בית הכנסת. את ההפקה מנהל שי לזר ביחד עם שימי ומינור נעים – כאשר על ההגברה ינצח יוני שריג .

הגמר, שיתקיים בתחילת שבוע הבא (ראשון – 15.3) יחל בשעה 18:30 באולם "תשובה במכללה האקדמית נתניה, במעמד ראש העיר מרים פיירברג-איכר, הרב הראשי לנתניה הרב קלמן בר ויו"ר חבר השופטים הרב יהודה שלוש.

לגמר העפילו נציגי שמונה בתי כנסת:  בית כנסת שערי ירושלים (אזורים) – מנדה אסרס וביסט ליקו, בית כנסת אור חדש וקריית השרון (מזרח) –  הרב אלי נבון וחננאל חכמון, בית כנסת  תפארת שלום (מרכז העיר) – נתן אברהם, בית כנסת היכל רפאל (מרכז העיר) – רון גנדשי ואריאל חורי, בית כנסת יש"י יחד שבטי ישראל (מזרח) – אלחנן יעקב יהודה ונתן חיים כבודי, בית כנסת אם כל חייל (פולג) – עוז צחיק וצחי לוי,  בית הכנסת מקור חיים (רמת חן) שלום כרמי ודניאל בשארי, בית כנסת גן האפרוחים- (מזרח) נתי אהרון ובני אלמוג.

 לנתניה און ליין – ksn סיכם אורנשטיין: "חידון התנ"ך פתוח לקהל, דתיים וחילוניים, נשים וגברים. התנ"ך הוא ספר הספרים של העם היהודי, הוא של כולנו וראוי שכולנו נכיר אותו"

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן