נתניה: המרדף אחרי מקום חניה

2
197
זה לא כל כך נעים לראות חניון סגור. צילום עירית גולני

כמדי שנה מדגישים אירועי הקיץ את מצוקת החניה במרכז העיר. בכל ימות השנה מתמודדים תושבי העיר עם מצוקת חניה קשה, כיוון שרוב הבתים במרכז העיר ישנים ונבנו ללא חניות. הבעיה הופכת קשה מנשוא כשמתקיימים במרכז העיר אירועים ולמחפשי החניה מתווספים תושבים מהשכונות המרוחקות. כתוצאה מכך נוצרים במרכז העיר פקקים רבים והנסיעה בעיר הופכת לסיוט לנהגים.

עירית גולני, תושבת מרכז העיר וחברת ועד מרכז העיר, מסרה לנתניה און ליין – ksn, כי בערבים כשמתקיימים אירועים במרכז העיר, עיריית נתניה צריכה לפעול שהחניונים במרכז העיר, גם הפרטיים ישארו פתוחים בשעות הערב, לטובת התושבים המגיעים לאירועים מהשכונות המרוחקות: "אמרו לי בעירייה שעושים מאמצים להגיע עם בעלי חניונים פרטיים להסכם, מתי יגיעו להסכם איתם? בסוף הקיץ? מדוע שהעירייה לא תפעיל שאטלים מדרום העיר וממזרחה? נראה לי שאם היום יחדשו את השאטלים, ההיענות תהיה גדולה יותר. בנוסף נאמר לי שעשו הסכם עם החניונים הפרטיים בסמילנסקי ובדיזינגוף, אולם עברתי ליד החניון בסמילנסקי בשעות הערב והוא היה סגור".

גולני הוסיפה, כי גם אם הגיעו להסכמים עם חניונים במרכז העיר, לא פרסמו את זה והציבור לא יודע, שיש לו אפשרות להינכס לחניונים הללו בשעות הערב. לדבריה תושבים שהגיעו עם רכבם לפקחים ושאלו אותם היכן הם יכולים לחנות, לא קיבלו מענה.

גורם בכיר בעיריית נתניה מסר לנתניה און ליין – ksn, כי בעיית החניות במרכז העיר ידועה, כמו גם בערים רבות אחרות, אולם התושבים יכולים לחנות במעגל השני וללכת קצת ברגל. הגורם מסר, כי לא ברור לו מדוע החליטו לבטל את השאטלים מהשכונות המרוחקות.

נודע, כי בימים אלה פועל חבר המועצה, רפי ימין, להשאיר את החניון בשוק פתוח בשעות הערב על מנת שתושבים יוכלו לחנות שם. בנוסף יוכלו התושבים לחנות בחניון של היכל התרבות.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "נבהיר כי הרעיון ליצור שאטלים אינו יעיל וזאת על פי ניסיון עבר, כאשר גם פתרון בדמות חסימות רחוקות אינו רעיון אפקטיבי – שכן הדבר יביא לפיקוק בכלל העיר. באירועים המוניים מסוג זה יש להימנע מהגעה עם רכבים פרטיים למתחם האירוע. עוד נציין כי אכן נעשו פעולות מול בעלי החניונים באזור הכיכר במטרה להוסיף מקומות חניה למגיעים למרכז העיר. כאשר מספר חניונים נעתרו לבקשה, ביניהם: חניון סמילנסקי, וחניון דיזינגוף ואנו ממשיכים במאמצים להגיע להסדרים מול חניונים נוספים. עוד נציין כי בתכנון הקמת שלושה חניונים מרכזיים סביב הכיכר: גני סולד – 100 מקומות חניה, חניון גן המלך – 400 מקומות חניה, חניון המייסדים – 200 מקומות חניה".

2 תגובות

  1. כתושבת צפון העיר וחברת ועד צפון העיר, אין לי מושג אילו הסעות בוטלו. בחג העצמאות האחרון היו הסעות בשאטלים.גם אצלנו.
    בקיץ לא היו אף פעם וחבל. כך שאיך בדיוק בוטל משהו שלא היה? אולי בשכונות מרוחקות היו. אני לא שמעתי על כך.השאטלים פעלו בעונת הקיץ לאורך רחוב הרצל ומרכז העיר מדרום להרצל.יהיה זה מבורך אם אכן יתחילו לקיים הסעות משכונות מרוחקות מהמרכז.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן