נתניה: הקץ לתורים הארוכים לבדיקות MRI

0
407
הקץ לתורים הארוכים לבדיקות MRI
מכשיר ה-MRI בבית חולים לניאדו. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

חולים שניסו לקבוע תור לבדיקות MRI נתקלו בקושי לקבוע תור זמין בטווח ריאלי. רוב החולים נאלצו לחכות חודשים רבים לבדיקה החשובה הזו. השבוע סיכמו שר הבריאות, יעקב ליצמן ושר האוצר, משה כחלון, על הגשת התקנות להסדרת מכשירי MRI לאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת.

ממשרד הבריאות נמסר, כי זהו שלב נוסף וחשוב ברפורמת ה MRI – מדובר בהסדרת מכשירי MRI בבתי חולים כלליים שעדיין לא פועלים בהם מכשירי MRI וכן תוספת מכשירים, אשר תוביל להפעלת 46 מכשירי MRI בשנתיים הקרובות. מדובר בהליך מורכב של שקיפות ומתן הכרה, הכולל פעילות אינטנסיבית מול בתי החולים וקופות החולים והבאה לשינוי החקיקה.

התוכנית הלאומית של שר הבריאות יעקב ליצמן מובילה לקיצור משך ההמתנה לבדיקות MRI ולהגדלת הזמינות והנגישות של הציבור למכשירי ה-MRI, תוך פיזור לפריפריה ולקהילה.

בית חולים לניאדו בנתניה רכש מכשיר MRI לפני כשנה. לאחר הקמת מכון MRI חדשני ומשוכלל, החלו בחודש אוגוסט האחרון לבצע בדיקות MRI לתושבי נתניה וסביבה. מכשיר ה-MRI בבית חולים לניאדו משרת כ-250 אלף תושבי נתניה והסביבה. מבית חולים לניאדו נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי רכישת המכשיר והפעלתו תרמה ותתרום בהמשך לקיצור משמעותי של התורים הארוכים של החולים הממתינים לבדיקות.

עוד נמסר מבית חולים לניאדו, כי המכשיר שנרכש, בתרומתו של פילנתרופ יהודי מטורנטו, ג'ו לבוביק ובתיווכה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הינו מהדור המתקדם ביותר של מכשירי ה-MRI והתוצאות שלו הן המדוייקות ביותר שניתן למצוא כיום.

הכנסת עוד 46 מכשירי MRI לבתי החולים בארץ תתרום אף היא לקיצור משמעותי בתורים ובדיקות ה-MRI תהיינה זמינות ונגישות יותר.

שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את המהלך ואמר, כי "התוכנית הלאומית ל-MRI מוכיחה עצמה בשטח וכי כבר בתקופה קצרה, קוצרו תורי ההמתנה הארוכים שהיו נהוגים במשך שנים. הסדרת עשרות מכשירים חדשים מביאה שקיפות למערכת הבריאות והתנהלות נכונה של בתי החולים".

שר האוצר, משה כחלון, מסר "זו פעולה חשובה שתביא לקיצור התורים ברפואה הציבורית ולהקלה על סבלם של החולים. נמשיך לפעול בכדי להקל על חיי האזרחים בכל אחד מתחומי החיים. לא מתקבל על הדעת שחולים בישראל יחכו לבדיקת MRI תקופות ארוכות כפי שחיכו בשנים עברו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן